محمد رحیم نوروزیان روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مشهد افزود: وقتی شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید می کند طرح برخی مباحث از سوی عده ای وجهه منطقی ندارد.
وی افزود: اگر تخلفات و اعتراض هایی هم وجود داشته باشد برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می شود و همواره این امر در تمامی دوره ها مرسوم بوده است.
وی ادامه داد : مباحثی که این روزها از سوی عده ای در زمینه صحت انتخابات مطرح می شود یا بر اساس اطلاعات غلط و نادرست و یا بر اساس اغراض خاص است.
وی اظهار کرد : شبهه ها و اشکالاتی که این روزها با عنوان تاخیر در شروع رای گیری و یا کمبود تعرفه مطرح می شود و آن را سازمان دهی و حساب شده با هدف تاثیرگذاری و تغییر در آرای یک نامزد خاص قلمداد می کنند، مباحثی عجیب است.
وی افزود : بر فرض محال که افرادی باشند دین و ایمان ووظیفه قانونی و شرعی خود را زیر پا بگذارند اما فرمول آن را توضیح دهند که چگونگی ممکن است چنین امری در حوزه انتخابات صورت گیرد و اثر آن در رای یک نامزد خاص چگونه نمود می یابد ؟
وی افزود : به تعبیر رهبرمعظم انقلاب ، پیروز بزرگ این میدان مردم هستند که با وجود طراحی ها و توطئه های متعدد دشمنان در اوج هیاهوی تبلیغات ، حضوری حداکثری را در پشتیبانی نظام به ثبت رساندند.
وی با اشاره به تاکیدات خیرخواهانه رهبرانقلاب قبل از انتخابات مبنی بر پرهیز از دو قطبی شدن جامعه و انتخابات گفت : این بیان ناظر برهمین مسائل و آگاهی و هوشیاری ایشان از پشت صحنه و طراحی های دشمنان علیه نظام اسلامی ما بوده است .
وی با تقدیر از همه دست اندرکاران امر انتخابات افزود : در مشهد 35 هزار نفر در بخش های مختلف درگیر و دست اندرکار امر انتخابات بودند وهمه کمک کردند تا این پیروزی بزرگ برای کشور و ملت رقم خورد.
وی ادامه داد : در این دوره از انتخابات 360 شعبه به تعداد شعبه های شهرستان مشهد با توجه به پراکنش جمعیت و ازدحام شعبه ها در انتخابات گذشته افزوده شد و تعداد ناحیه های انتخاباتی با اضافه شدن یک ناحیه جدید به 15 مورد رسید و پیش بینی ها حاکی از مشارکت بالادر این حوزه بوده است.
وی اظهار کرد: هر چند حجم کار گسترده و سنگین بود، اما تلاش شد کار به بهترین نحو انجام شود و هر کس سئوالی در این زمینه دارد باید از ما که مجریان برگزاری انتخابات بودیم بپرسد حال آنکه به جای طرح سئوال از من به عنوان فرماندار و مجری انتخابات ، نظرات خود را رسانه ای کرده و در تریبون های مختلف مطرح می کنند .
نوروزیان با بیان اینکه در شروع انتخابات 85 درصد شعبه ها به سامانه متصل بودند و بخشی هم با اشکال مواجه بود ، گفت : نمی توان مدعی شدکه صفر تا 100 انتخابات بدون اشکال برگزار شده و کل فرآیند اخذ و شمارش آرا دستی است و در این امر هم خطا هم وجود دارد .
وی بااشاره به اینکه برخی توقف هفت ساعته اخذ رای در شعبه ای را مطرح کردند ، گفت : به هیچ وجه چنین امری ممکن نیست و نه تنها این موضوع بلکه همه مواردی که اعلام شد تک تک بررسی شد و هیچ جا کمبود تعرفه به حدی نبود که کار اخذ رای با اشکال جدی مواجه شود.
وی با بیان اینکه در 15 ناحیه انتخاباتی توزیع تعرفه در این دوره رشد قابل توجهی به نسبت قبل داشت گفت : در دوره گذشته به ازای هر شعبه ناحیه انتخاباتی بین 800 تا یکهزار برگه تعرفه داده شده بود که در این انتخابات این رقم به یکهزار و 500 برگه تعرفه رسید.
فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه سابقه نداشته ساعت 11 قبل ظهر شعبه با کمبود تعرفه مواجه شود ، گفت : در این دوره این موارد به وضوح مشاهده شده و به سرعت هم رسانه ای گردید که خود بسیار عجیب بود که طی بررسی مشخص شد اصلا مشکل تعرفه ای نداشته و صحت ندارد.
وی عنوان کرد : این همه فضاسازی های غیر واقعی انصاف نیست به راحتی می توان حرف زد اما باید ثابت کرد و باید از خدا و قیامت بترسید که تمامی این اتهامات را باید فردای قیامت پاسخ دهید ، وقتی تهمت دزدی و خیانت می زنید ، باید بگویید دزدی و خیانت من در کدام محکمه ثابت شده است؟
وی گفت : حتی در مواردی با وجود اینکه شکایت ها را وارد نمی دانستیم آنها را دوباره بررسی کردیم چنانکه شکایت های 16 نفر از اعضای شورای شهر مشهد را که همه آنها با یک فرمت مشخص و یکسان نوشته شده و مدعی بودند تخلف شده را بررسی کردیم .
وی اظهار کرد : حتی ممکن است تخلفی شکل گیرد که در دستگاه قضایی بررسی می شود و اشکالات شکلی هم وجود داشته که تاثیری در آرا نداشته و برای وجود همان اشکالات هم از همه مردم عذرخواهی می کنم.
وی تصریح کرد : در ماه رمضان که شیاطین در غل و زنجیر هستند نباید ما کاری کنیم که باز شده و رها شوند و طرح این مطالب ظلم به مردم است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبشهت ماه گذشته برگزار شدو
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
1069/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.