سیدمحمدعلی افشانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم استان فارس با مسئولیت شناسی و آگاهی زبانزد خود مشارکت بالایی در انتخابات داشتند.
استاندار فارس بیان کرد: حاکمیت قانون ملاک عمل دست اندرکاران برگزاری انتخابات در این استان و کشور بوده است و آنچه که دنبال کرده و خواهیم کرد، حاکمیت قانون است.
وی گفت: من هیچ مساله ای را برای اداره صحیح جامعه بالاتر از حاکمیت قانون نمی دانم و هیچ فردی نمی تواند انتظار داشته باشد که ما خلاف قانون عمل کنیم.
افشانی بیان کرد: افرادی که امروز درباره انتخابات مواردی را مطرح می کنند بدانند که راه قانون باز است و هر اعتراضی باید در مسیر قانون باشد و هر راهی به جز آن غیر قانونی است.
وی گفت: انتظار است که در اثنای طرح این مباحث، این کار بزرگی که مردم رقم زدند و انتخابات باشکوهی که در استان با صحت و سلامت برگزار کردیم به ناحق زیر سوال برده نشود چرا که این کار به نفع مردم و استان نیست.
استاندار فارس اظهار کرد: اگر فردی به نتایج و روند برگزاری انتخابات اعتراضی دارد قانون مشخص کرده است که باید به کجا باید مراجعه کند و با فضا سازی هیچ رفتارغیر قانونی در استان انجام نمی شود.
افشانی با بیان این که اجرای قانون باید همواره مدنظر همگان باشد، گفت: اجازه دهیم شیرینی این کار بزرگ برای مردم استان فارس باقی بماند و از رهاورد آن در مسیر توسعه فارس و خدمت به مردم استان بهره گیریم.
استاندار فارس گفت: هم اینک همه باید از فضای انتخابات خارج شویم و وارد فضای خدمت شویم و مشکلات مردمی که ساعت ها در صف شعب اخذ رای حضور یافتند و تعداد زیادی که نتوانستد رای دهند را رفع کنیم و برای قدردانی از آنها تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: در روز جمعه 29 اردیبهشت امسال، مردم استان فارس همگام با دیگر هموطنان با احساس مسئولیت اجتماعی و درک درست از شرایط منطقه ای، ملی و بین المللی، کشور و نظام را مصونیت بخشیدند.
افشانی بیان کرد: هر فردی که رای داد و پای صندوق آمد برای ما عزیز است و انسان مسئولیت شناسی بوده که انقلاب، نظام و کشور را قبول داشته است.
وی با اشاره به طرح مباحث از سوی برخی افراد صاحب تریبون در کشور گفت: به زبان می شود از مردم قدردانی کرد اما اگر عده ای همین کار را هم انجام نمی دهند، در مسیر دیگر گام برندارند.
استاندار فارس یادآوری کرد: این استان در بین همه استان های همطراز با یک فاصله خوبی هم به لحاظ میزان رای و هم به لحاظ میزان رایی که به شخص رئیس جهوری دادند و سیاست های دولت را تایید کردند بین تمام استان های بزرگ کشور مقام نخست را به خود اختصاص داد.
وی بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نخستین برندگان این انتخابات مردم بودند که با مسئولیت شناسی تمام آمدند و این حماسه جاویدان را آفریدندو انتخاباتی باشکوه را رقم زدند.
افشانی گفت: پیروز بعدی انتخابات 96 مقام معظم رهبری بودند که به ویژه درمراحل متعدد راهنمایی هایی داشتند و از مردم خواستند که مشارکت حداکثری داشته باشند و توصیه های ایشان باعث شد که انتخابات در فضایی آرام برگزار شود.
وی با بیان این که پیروزی بعدی انتخابات 29 اردیبهشت امسال دکتر روحانی است، گفت: مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بین گفته های دیگر نامزدها و برنامه ارائه شده از سوی روحانی، به برنامه رای دادند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.