این پایگاه روز شنبه گزارش داد: به استناد بند الف ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم «موقوفات، نذورات، پذیره، کمک‌ها و هدایای دریافتی نقدی و غیر نقدی آستان قدس رضوی، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، آستانه حضرت معصومه(س)، آستان حضرت احمد ابن موسی(ع)(شاه چراغ)، آستان مقدس امام خمینی(ره)، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و سایر بقاع متبرکه از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.
این پایگاه افزود: در مورد شرکت‌ها و موسسات اقتصادی وابسته به آستان قدس رضوی نیز بر اساس حکم حکومتی امام راحل (قدس سره) در پاسخ به استفسار تولیت فقید آستان قدس رضوی در مورخه 1368/1/20 آستان قدس رضوی و شرکت‌ها و موسسات وابسته از پرداخت هرگونه مالیاتی معاف هستند.
این پایگاه ادامه داد: متعاقب آن رهبر معظم انقلاب نیز در نامه1/31210 مورخه 1395/09/13 ضمن تاکید بر استمرار نظر امام راحل (قدس سره) مرقوم فرمودند: «در خصوص معافیت مالی آستان قدس و شرکت‌ها و موسسات وابسته نظر همان است که قبلا نیز گفته شده، نظر مبارک امام راحل (ره) نیز بر همین نهج بوده که در آمدهای آستان و شرکت‌ها و موسسات وابسته از پرداخت هرگونه مالیات معاف می‌باشند. البته این حکم شامل مالیات های تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده نمی‌باشد.
پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی ادامه داد: اما چون فعالیت های اقتصادی باید شفاف و رقابت پذیر باشد، توصیه می‌شود که مالیات شرکت‌ها و موسسات برابر مقررات محاسبه و پرداخت و به صورت «جمعی- خرجی» عینا به آستان برگشت داده شود.
این پایگاه اظهار کرد: بر این اساس آستان قدس رضوی در تمام این سال ها خود را مکلف به شفافیت مالی و پرداخت دقیق مالیات های تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده می‌دانسته و به عنوان نمونه در سال 1395، آستان قدس رضوی (شامل سازمان مرکزی، مؤسسات فرهنگی و شرکت‌های اقتصادی) در مجموع مبلغ 532 میلیارد ریال به شرح ارقام جدول( درج شده در پایگاه ) به عنوان مالیات به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کرده است.
7489/6012 دریافت کننده: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.