به گزارش ایرنا دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی، جمعه در بازدید از بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار گفت: ارائه خدمات رایگان برای زایمان طبیعی و احداث بلوک های زایمان (ال.ای.دی) از مهمترین دلایل افزایش زایمان طبیعی در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته یک میلیون و 540 هزار مادر باردار در سطح کشور از خدمات رایگان زایمان طبیعی در زایشگاه ها برخوردار شدند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای 68 میلیون ایرانی عنوان کرد: هم اکنون 28 میلیون ایرانی از طریق پرونده الکترونیکی سلامت خدمات دریافت می کنند.
او افزود: تاکنون این افراد 405 میلیون فقره خدمات از طریق پرونده الکترونیکی دریافت کرده اند که به طور تقریبی برای هر نفر بیش از 14 خدمت بوده است.
وی ادامه داد : بر اساس برنامه ریزی با تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت، تمام شهروندان ایرانی در قالب این پرونده ها خدمات درمانی دریافت می کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دولت یازدهم 7 میلیون دانش آموز از خدمات دندانپزشکی رایگان برخوردار شدند، افزود: پنج میلیون دانش آموز در 30 هزار مدرسه کشور از طرح فلورایدتراپی دندان بهره بردند.
وی اضافه کرد: همچنین در قالب طرح تحول نظام سلامت برای دسترس آسان به خدمات دندانپزشکی 2 هزار و400 مرکز دندانپزشکی در سطح کشور تجهیز و یک هزار یونیت سیار دندانپزشکی نیز خریداری شد.

** ایجاد 29 هزار فرصت شغلی در دولت یازدهم در بخش و درمان
معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی نیز گفت: در دولت یازدهم 29 هزار فرصت شغلی در بخش بهداشت و درمان برای فارغ التحصیلان آموزش عالی ایجاد شد.
علی اکبر سیاری افزود: در سه سال گذشته پنج هزار و 700 خانه بهداشت، پایگاه سلامت و خدمات جامع سلامت ساخته شده است.
وی ادامه داد: 20 هزار واحد بهداشتی و درمانی در این مدت تعمیر، مرمت و بهسازی شد که از این تعداد 16 هزار واحد در مناطق روستایی بوده است.
سیاری گفت: تا قبل از 1392 اعتبارات بهداشت و درمان سه هزار میلیارد ریال بود که این اعتبارات در دولت یازدهم به 24 هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی تصریح کرد: سهم اعتبارات بخش شهری نیز در دولت یازدهم به 12 هزار میلیارد ریال رسید که در احداث مراکز جامع سلامت و سایر واحدهای بهداشتی درمانی موثر بود.
معاون وزیر بهداشت افزود: تا قبل از سال 1392 تنها چهار هزار و 700 پزشک در مراکز درمانی مستقر بودند که در سه سال گذشته این تعداد به 6 هزار و 800 پزشک رسیده است و در دولت یازدهم 2 هزار و 400 خودرو نیز برای استقرار در واحدهای بهداشتی-درمانی روستایی اختصاص یافته است.
سیاری گفت: در این مدت تعداد اقلام دارویی از 270 به 420 قلم رسید و برای نخستین بار پس از 30 سال یک واکسن جدید ساخته و وارد بازار شد و سالانه یک هزار و 200 میلیارد ریال برای تامین مکمل های دارویی اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: در مدت سه سال گذشته خدمات درمانی برای 10 میلیون و 300 هزار نفر افراد ساکن در حاشیه شهرها فراهم شد و در این راستا برای هر 2 تا 3 هزار نفر یک کارشناس مراقب سلامت و برای هر 30 تا 50 هزار نفر نیز یک کارشناس تغذیه و بهداشت اختصاص یافت.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: برخی نامزدهای ریاست جمهوری با بی انصافی خدمات دولت را مورد نقد قرار می دهند و این مساله مهمی است که مردم باید بدانند.
سیاری با بیان دولت یازدهم تلاش کرد تا بندهایی که در نتیجه اجماع جهانی علیه ایران ایجاد شده بود باز شود، افزود:
در دولت گذشته سه عنصر اعتماد، راستگویی و صداقت در جامعه کم رنگ شده بود که در این دولت تلاش شد تا با شفاف سازی امور این عناصر به جامعه باز گردد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب سبزوار قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8144/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.