حجت الاسلام ابراهیم معادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دروغ در اسلام گناه است و مراجع تقلید نیز حکم وعده های دروغ را گناه کبیره اعلام کرده اند اما تشخیص اینکه یک وعده انتخاباتی دروغ است یا خیر بر عهده قانون و بخش های نظارتی است.
وی توجه به برنامه نامزدها را ضروری خواند و گفت: گاه مصوبات مجلس یا سند چشم انداز از سوی برخی نامزدها نادیده گرفته می شود و یا بعضی از وعده های انتخاباتی را مجلس شورای اسلامی و سند چشم انداز تایید نمی کنند و گاه نامزدی می گوید که طبق سند چشم انداز هر سال یک میلیون شغل ایجاد می کند.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: از اول انقلاب خیلی از کاندیداها وعده هایی داده اند که برخی از آنها به دلایل مختلف عملی نشده است و همین ها باعث ایجاد بدبینی به نظام می شود.
حجت الاسلام معادی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باید مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند و برای این کار باید افراد متدین، سالم، پاکدست، عالم، فاضل و معتقد به آموزه های اسلامی با توکل بر خداوند متعال، نظام اسلامی را به جلو ببرند.
وی افزود: جمهوری اسلامی که مبتنی بر مردمسالاری دینی و تحت هدایت ولایت مطلقه فقیه است، نیاز به چنین افرادی دارد و معیار نیز برای چنین انتخابی، ظاهر و سخنان افراد است زیرا ما در مورد باطن افراد علم غیب نداریم.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان بر حسب ظاهر و ملاک وضع فعلی، افرادی را به عنوان نامزد به مردم معرفی کرده است و آنان در میدان کار شناخته می شوند، اظهار کرد: در مناظرات انتخاباتی باید امام رضا(ع) را الگو قرار دهیم که با آداب اسلامی، بدون توهین، دروغ و با جواب متین و درست، طرف مقابل را محکوم می کرد.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی ادامه داد: در حکومت اسلامی اگر رقابت فقط برای نفس قدرت باشد مذموم است و امام علی(ع) نیز قدرت را از کفش پاره و وصله شده بی ارزشتر می دانست مگر اینکه بتواند حقی را بر پا داشته و یا باطلی را از میان بردارد.
معادی با بیان اینکه اهانت به طرف مقابل نه تنها در زمینه تبلیغات انتخاباتی صحیح نیست، بلکه در مراودات و رفتار اجتماعی نیز مذمت شده است، افزود: مردم نیز اگر به نامزدهایی که هیاهو کرده، اتهام زده و یا کارهایی می کنند که دور از شئون اسلامی است، توجه نکنند چنین افرادی رفتارهای نادرست خود را تکرار نمی کنند.
وی تاکید کرد: رای مردم در انتخابات سرنوشت سازی مثل ریاست جمهوری اگر باعث ایجاد رونق در بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی باشد افتخاری برای شهروندان است و اگر برعکس این رخ دهد، نتیجه آن به خود آنها بر می گردد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.