علی دلداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بروز تخلفات انتخاباتی از سوی برخی نامزدهای میان دوره ای مجلس و همچنین شورای اسلامی شهر در مراغه، ستادپیشگیری از تخلفات انتخاباتی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
وی ادامه داد: در این راستا برخی از نامزدهای متخلف در زمینه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی به دادستانی احضار و در مورد تخلفات صورت گرفته پاسخگو شدند.
وی اضافه کرد: بر اساس مقررات و قوانین انتخاباتی هرگونه تبلیغات زودهنگام قابل تعقیب و بررسی بوده و تمامی نامزدهای انتخاباتی و نیز کانال ها و گروه های تشکیل شده هواداری در فضای مجازی باید مطابق قانون رفتار کنند.
وی گفت: مدیران اصلی فعال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز در این راستا، نسبت به مطالب منتشر شده در کانال های خود، مسئولیت کامل داشته و در صورت بروز تخلفات پاسخگو خواهند بود.
وی افزود: راه انداختن کارناوال های تبلیغاتی در معابرو ایجاد راهبندان در قبل و هنگام زمان تبلیغات انتخاباتی بر اساس قانون ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
دلداری با هشدار به ستادهای فعال انتخاباتی در خصوص استفاده غیرمجاز از القاب و عناوین رسمی گفت: استفاده از عناوین علمی غیرواقع از سوی نامزدها جرم بوده و تخلف محسوب می شود.
وی افزود: دیوار نویسی و تخریب اموال عمومی و دولتی مصداق جرم بوده و در صورت مشاهده با افراد متخلف به عنوان مرتکب جرم مشهود رفتار شده و نسبت به بازداشت آنان اقدام خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق مداری و پرهیز از دادن وعده های غیرواقعی در عرصه تبلیغات انتخاباتی از سوی نامزدها ادامه داد: اظهارنظرهای غیر کارشناسی و تشویش اذهان عمومی و امیدوار کردن مردم به امور واهی با توسل به وعده ها و ادعاهای غیرعملی، از جمله جرائم انتخاباتی محسوب می شود.
وی اضافه کرد: امید است نامزدهای محترم انتخاباتی به عنوان قانون گذاران و مجریان آینده، خود عامل به قانون باشند و هواداران خود را به رعایت قانون ترغیب کنند.
وی با اشاره به رسیدگی به پرونده تخلفات انتخاباتی در این شهرستان گفت: به پرونده های تشکیل شده در شعبه ویژه رسیدگی شده و با متخلفان در این زمینه با انعکاس موارد تخلف به هیات های نظارت، بدون اغماض برخورد قاطع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
شهرستان های مراغه و عجبشیر با حدود 340 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع شده و به عنوان یک حوزه انتخابی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند که با فوت منتخب مردم این حوزه در سانحه رانندگی، انتخابات میان دوره ای مجلس برای انتخاب نماینده مردم در این حوزه برگزار می شود.
خبرنگار:ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.