جواد کریمی قدوسی عصر یکشنبه در نشست خبری با موضوع انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم باید کاندیداهای ریاست جمهوری را مورد ارزیابی قرار دهند و عدم وجود اطلاعات باعث متزلزل شدن وحدت ملی می شود.
به گفته وی حضور مردم در انتخابات مانند کشورهای سرمایه داری و یا حکومت های سلطنتی یک حضور نمایشی نیست.
کریمی یادآورشد: دولت می بایست ضمن راهکار دادن به مجلس و تلاش برای برداشتن موانع پیشرفت و تولید، هم زمان به مذاکرات نیز می پرداخت ولی در این چهار سال تنها لایحه مهم اقتصادی دولت، برنامه ششم توسعه بوده است .
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رقابت دو نامزد اصولگرا با یکدیگر گفت: اگر تشخیص داده شود که در مرحله اول کار به نفع جریان انقلاب تمام است، به طورقطع یک نفر از دو نامزد در این قضیه کنار می رود.
کریمی قدوسی اضافه کرد: اما اگر احتمال دهند انتخابات به مرحل دوم می رسد، باید با همین وضع جلو رفت و توجه به نتیجه ارزیابی ها خواهد بود و از این بایت نگرانی نداریم .
وی ضمن اعلام حمایت خود ازحجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: این دو ستاد کاملا به نفع هم کار می کنند و هردو کاندیدا اعلام کردند هردو یک هدف داشته و آن هم این است که این جریان (دولت مستقر) نباشد.
کریمی اظهار کرد: هردو نامزد (قالیباف و رئیسی ) اعلام کرده اند هر گونه تضعیف از سوی طرفداران ستاد خود نسبت به ستاد دیگری حرام است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس نظرسنجی هایی که تاکنون به عمل آمده 65 تا 70 درصد از مردم در انتخابات مشارکت می کنند و البته برخی تصمیم برای رای دادن را به روزهای آخر انداخته اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رقابت های انتخاباتی در گذشته محدود بود اما امروز جدی شده است و نظریه ای اعلام کرد مناظرات زنده نباشد اما موجی از افکار ملی و مردمی مبنی بر اجرای زنده مناظرات شکل گرفت و در نهایت کمیته نظارت بر تبلیغات اجرای زنده را پذیرفت .
کریمی قدوسی،‌ فضائل سیاسی و فرهنگی مردم را سال به سال رو به رشد دانست و خاطر نشان کرد: 60 درصد از مردم مناظرات را دیدند و بلافاصله آن را تحلیل کردند که نشان از توجه نظام برای دانستن مردم است.
او تاکید کرد: براساس برآوردهای به عمل آمده تا این لحظه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده می شود، البته وقت هنوز باقی است و مناظره سوم بر رقابت دو جریان بسیار تاثیر گذار است.
وی خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه تلاش دشمن در دو قطبی کردن انتخابات بود که با شکست مواجه شده است و این دو قطبی کردن با هدف ناامن کردن جامعه صورت می گیرد اما نظام در کنار حفظ آرامش در جامعه ، اصل حضور مردم را پیگیری می کند.
6183/3221/6012 خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشاردهنده:محمد رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.