به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام, محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم استان ایلام اظهار داشت: مهم‌ترین بحران کشور بحران اقتصادی است، این در حالی است که بیشترین حجم ریالی بانک‌ها در اختیار 400 نفر است.

وی  با بیان اینکه اداره کشور به‌دست افراد خسته، بی‌تحرک و بی‌انگیزه است، گفت: مشکلات اقتصاد با روش‌های قجری و پشت میز نشستن و در اتاق دستورالعمل صادر کردن برطرف نمی‌شود.

شهردار تهران گفت:  متاسفانه موضوع اقتصاد که اکنون به مهمترین بحران کشور تبدیل شده را نتوانستیم مردمی کنیم و نتیجه مردمی نکردن اقتصاد باعث شده تا فقرا فقیرتر و اغنیا ثروتمندتر شوند.

وی با بیان اینکه نبود مدیریتی صحیح باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است افزود: همین موضوع باعث شده تا مشکلات اقتصادی به حوزه اجتماعی کشیده شود و امروزه شاهد افزایش بیکاری، طلاق و اعتیاد و ناامیدی در جامعه باشیم.

قالیباف با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام تصریح کرد: مظلومیت و محرومیت استان ایلام که از جمله استان‌های مدافع کشور در دوران دفاع مقدس بوده به‌خاطر نبود امکانات نیست بلکه به‌خاطر سوءمدیریت و ساختارهای غلط اداری است.

شهردار تهران تصریح کرد:  در روزهایی که این استان در مقابل تهاجم دشمن سرسختانه ایستادگی کرده و جان و مال خود را وقف نظام و انقلاب کردند امروز نیازمند توجه ویژه است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تصریح کرد: ایلام از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است ولی مظلومیت این استان همچنان مشهود است.

قالیباف گفت: استان ایلام دارای استعدادهای خوبی در حوزه ترانزیت کالا، صادرات، منابع طبیعی و به ویژه نفت و گاز است که از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: مدیران ارشد کشور به‌روش نسل‌دومی‌ها کشور را اداره می‌کنند و از روش‌های هوشمند برای اقتصاد و اصلاح ساختارها استفاده نمی‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه احداث یک راه ساده دیگر نیاز به چند سال زمان ندارد چه برسد به افتتاح راه‌آهن ایلام که نسلی شده است، گفت: نباید با نگاه رأی به موضوعات نگاه کرد و استان‌ها را براین‌اساس طبقه‌بندی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624393
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.