حسین صادق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای ایجاد این کارگاهها بیش از هشت میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده، افزود: این کارگاه ها در زمینه پرورش شترمرغ، مرغ بومی، بلدرچین، آبزیان، دام سبک و سنگین، زنبور عسل، توسعه کشت زعفران و بافندگی فعال شده اند.
وی کامل نبودن زنجیره تولید، توزیع و فروش را از مهمترین مشکلات کارگاه های تولیدی این شهرستان برشمرد و گفت: اگر صاحبان کارگاههای تولیدی از فروش کالای خود اطمینان داشته باشند، به طور قطع با اشتیاق و رغبت بیشتری به فعالیت می پردازند.
صادق اظهار کرد: از سویی واردات بی رویه و قاچاق کالا از عواملی است که بقای کارگاههای تولیدی را تهدید کرده و آنها را در معرض تعطیلی قرار می دهد.
وی با اشاره به ضایعات 30 درصدی تولیدات بخش کشاورزی، افزود: بیشترین تمرکز این سازمان روی صنایع تبدیلی است که با استفاده از این عرصه بتواند بخش مهمی از این ضایعات را به چرخه تولید بازگردند.
صادق گفت: با همین هدف و با توجه به اینکه هر شهرستان و منطقه باید به تناسب ظرفیت های خود قطب صنایع تبدیلی شود، بسیج سازندگی محصول اختصاصی زعفران را انتخاب کرده تا بتواند پرچم و گلبرگ های این محصول را در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار دهد.
وی به اردوهای جهادی بسیج سازندگی تربت حیدریه نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته هشت هزار نفرروز در قالب 20 اردوی جهادی 10 روزه، هفت روزه، سه و یک روزه در قالب اقشار مختلف بسیج در مناطق محروم بخش های مرکزی، کدکن، رخ و بایگ شهرستان خدمت رسانی کردند.
هم اکنون در شهرستان تربت حیدریه 20 حوزه بسیج و 10 کانون مربوط به اقشار دائر و فعال است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.