احمد برادران روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی و توجیهی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا در سبزوار افزود: بر اساس آمارهای وزارت کشور در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا میزان ثبت نام نامزدها، سطح تخصص، مدارک تحصیلی و حضور بانوان افزایش جدی دارد.
وی ادامه داد: تهمت زدن، متهم کردن یکدیگر و شایعه سازی در مورد صحت برگزاری انتخابات از مهمترین مسائلی است که در صورت طرح از سوی نامزدها با آن برخورد می شود.
فرماندار سبزوار گفت: از نامزدها انتظار می رود با در نظر گرفتن ضوابط از دادن وعده هایی که در چارچوب قانون و شرح وظایف شوراهای اسلامی در شهر و روستا نیست خودداری کنند.
وی افزود: 228 هزار نفر از شهروندان سبزواری واجد شرایط شرکت در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند. امسال 249 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان سبزوار مستقر می شود.

* تشکیل شعبه ویژه برخورد با تخلفات انتخاباتی
دادستان عمومی و انقلاب سبزوار نیز در این نشست گفت: شعبه ویژه برخورد با تخلفات انتخاباتی در این شهرستان تشکیل شد و با همکاری ضابطان قضایی با متخلفان برخورد می شود.
حسین اردمه افزود: مخدوش کردن مبلمان شهری، آسیب زدن به اموال دولتی و عمومی از مهمترین تخلفات انتخاباتی است که در قانون برای این موارد مجازاتهایی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: تهمت زن، اشاعه و ترویج شایعات و ایجاد مزاحمت نیز از دیگر تخلفاتی است که در این ایام مورد توجه است و در صورت مشاهده با آن برخورد می شود.

* جلوگیری از ترویج بی بندو باری به بهانه برگزاری انتخابات
فرمانده انتظامی سبزوار نیز در این نشست گفت: اجازه ترویج بی بند و باری به بهانه برگزاری انتخابات به کسی داده نمی شود و با ستادهای انتخاباتی که در این زمینه اهمال کنند برخورد قاطع می شود.
سرهنگ سید محمد هاشم زاده هاشمی افزود: استفاده از موسیقی غیرمجاز برای جلب توجه جوانان و نوجوانان و بهره گیری از نمادهای خاص از جمله جرائمی است که در صورت مشاهده با آن برخورد می شود.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.