حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی مشهد افزود: تاکنون انتخابات بسیار بر اساس مردم سالاری دینی با مشارکت حداکثری مردم و با امنیت کامل در کشور برگزار شده و مردم با حضور حداکثری خود در آن امنیت نظام را ارتقا داده اند.
وی با اشاره به تعیین صلاحیتها نیز گفت: قانون اساسی احراز صلاحیت را ملاک قرار داده و برای احراز نیز شرایط گذاشته که بر عهده شورای نگهبان است و اعضای شورای نگهبان اگر موارد احراز را ببینند تایید صلاحیت می کنند البته کسی که احراز صلاحیت شد برای همین زمان است نه دوره های بعد.
وی اظهار کرد: دشمنان از همان آغاز انقلاب با ترور، بمب گذاری و بلوکه کردن اموال و دارایی های ایران قصد داشتند کشور را از مسیر خود منحرف کنند اما این اتفاق رخ نداد.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی از راههای مختلف دشمنی خود را با ایران نشان داده است گفت: جنگ داخلی، هشت سال جنگ تحمیلی، ایجاد آشوب و جنگ نرم دشمنان شکست خورده و اکنون با فشار اقتصادی می خواهد مردم را به نظام اسلامی بدبین کند.
حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: رهبر معظم انقلاب این مساله را واکاوی کرده اند و راه حل آن را اقتصاد مقاومتی بیان کردند و این موضوع با وجود جوانان خوشفکر، مستعد و منابع فراوان طبیعی سرمایه بزرگ برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد: عقل و منطق نیز حکم می کند باید از نقطه ای که دشمن می خواهد ضربه بزند مراقب باشیم و ایستادگی کنیم.
وی با بیان اینکه لازمه رشد اقتصاد خام فروشی نیست و باید به تولید داخلی اکتفا کرد گفت: برای رونق تولید داخلی باید جلو قاچاق کالا گرفته شود زیرا قاچاق کالا بیکاری و انواع آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
معاون اول قوه قضائیه افزود: واردات یکی از مشکلات اشتغال است که باید برای آن فرهنگ سازی شود و اگر کالای داخلی کیفیت ندارد باید برای افزایش کیفیت تلاش کرد.
وی اظهار کرد: امروز بار سنگین بسیاری از اشتباهات دستگاههای دولتی بر دوش قوه قضائیه است و مردم توقع دارند این قوه با همه آنها برخورد کند و از طرفی همان دستگاهها می خواهند به کمک آنها برویم اما این کار در عمل، انجام شدنی نیست و در برخی موارد نیاز به ورود این قوه نیست.
وی گفت: به عنوان مثال مسائلی که برای شرکت پدیده در مشهد بوجود آمد یکی از مواردی است که کوتاهی دستگاهها را نشان می دهد یا تعاونی میزان به هیچ عنوان به این قوه ارتباطی ندارد فقط تعدادی از قضات در آن به عنوان هیات مدیره عضو بودند که خواستیم از قوه قضائیه یا میزان جدا شوند اما متاسفانه آرم بر روی این تعاونی بسیار شبیه این قوه بود و باعث اعتماد سازی برای مردم شد.
حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: حدود 5 هزار تعاونی اعتبار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دهم مجوز گرفت حال چه کسی نظارت می کند یا مجوز دارند و محدوده وظایف آنها چیست مشخص نیست و همه از قوه قضائیه انتظار رسیدگی دارند و این قوه امکان اینکه تمام بار را بردارد ندارد و باید دستگاهها قبل از بروز مشکل تدابیر لازم را بیندیشند.
وی با اشاره به موضوع حقوقهای نجومی نیز گفت: در این زمینه 200 نفر را احضار کردیم که بطور میانگین 200 میلیون تومان در ماه دریافت می کردند و همچنین بطور میانگین برخی بانکها و بیمه ها پاداش چند صد میلیونی می دادند که بخشی مربوط به نقص قانون و برخی روحیه اشرافیگری افراد بود.
وی افزود: دولت در این مسیر اقداماتی انجام داده و برخی را برکنار، برخی مجبور به استعفا و برخی را عزل کرده است و قول داده اند لایحه ای به مجلس بدهند.
معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: حقوقی که دریافت می کنم 11 میلیون تومان است که طبق مصوبه جدید دولت به 9 تا 10 میلیون تومان کاهش خواهد یافت.
حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: هم اکنون وام 80 میلیونی نیز گرفته ام که اقساط آن را می دهم و اولین حقوق دریافتی نیز 2 هزار تومان بوده است.
وی اظهار کرد: حقیقت این است قوه قضائیه نیز در خصوص حقوقهای نجومی کار خاصی نکرد اما به این موضوع بخاطر ذهنیتی که بین مردم بود از طریق دولت و دیوان محاسبات خواستار پیگیری شد و معتقدیم در برخی مفاسد بزرگ دادگاهها باید علنی باشد تا مردم در جریان باشند و ضعفهای این قوه نیز مشخص شود.
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: البته نقص در این قوه هم هست که باید برطرف شود اما مردم بدانند که این قوه با بسیاری از دانه درشتها برخورد می کند و برخورد با آنها بسیار سخت است چرا که سیستم پیچیده و درهمی دارد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: قوه قضائیه قصد ورود به مسائل بانکی را نداشت اما با اتفاقاتی که در سیستم بانکی رخ داد مجبور شد ورود کند زیرا احساس کرد نظارتی بر آن وجود ندارد و فاجعه ای در حال رخ دادن است به عنوان نمونه، پرداخت وام و هزینه کرد آن در موارد غیر، ضمانت نامه جعلی، دریافت وام بدون بازپرداخت که باید این موضوعات رها نشود و جلو آنها را بگیریم.
وی گفت: در یک مورد فردی 55 میلیارد تومان از نفر اصلی و بدهکار اصلی بانک گرفته که مشکلات زیاد برای این قوه فراهم کرده است و مشخص نیست نفر اول چقدر سود کرده که 55 میلیارد تومان رشوه داده است.
وی در مورد ممنوع التصویر شدن یکی از شخصیتهای سیاسی نیز گفت: این تصمیم را شورای امنیت ملی گرفته و لازم الاجراست و این قوه دخالتی در آن نداشته است.
معاون اول قوه قضائیه در ارتباط با پرونده یکی از قاریان قرآن نیز اظهار کرد: شکایتی انجام شده که اثبات این موضوع بسیار بسیار سخت است و با توجه به اینکه نیاز به اقرار متهم دارد و چهار نفر شاهد عادل می خواهد در این 2 مورد چیزی رخ نداده و فقط باید بر اساس علم قاضی رای داده شود که این موضوع را سخت کرده اما چیزی که در عرف و جامعه است به هیچ عنوان صحت ندارد.
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: افتخار نظام امروز این است قوه قضائیه ای مستقل و قدرتمند داریم که می تواند در بسیاری موارد بدون کشش و و ابستگی به جناح و طرف خاص به پرونده ها ورود پیدا کند.
7495/7507/ 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.