به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهیگلویه و بویراحمد با حضور سه هنرمند تئاتر و تلویزیون و سینما و جمع کثیری از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد و علاقه‌مندان به هنر ، آیین تجلیل از هنرمندان برتر استان و همچنین رونمایی از آثار تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان در این مراسم با تبریک هفته هنر انقلاب و با قدردانی از حضور هنرمندان کشوری در این نشست اظهار کرد: امیدواریم امسال سال خوبی برای دستگاه‌های فرهنگی باشد.

شریف اسلامی افزود: باید از هنرمندانی تجلیل کنیم که بستری برای رشد و شکوفایی آن‌ها نبوده و به قول حسین پناهی چه بسیار سعدی و فردوسی‌هایی که در این استان آمدند و رفتند بی‌آنکه حتی یک بیت شعر سروده باشند.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هنرمندان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی استان ما هستند و امروز باید گفت که هنر انقلاب دوای درد جامعه است.

وی با اشاره به این که امروزه تهاجم فرهنگی رو به گسترش است افزود: باید با این آسیب‌ها مقابله کنیم و باید گلایه کرد که نقش هنرمندان از لحاظ اختصاص بودجه دیده نشده است.

اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه بودجه ما در سال ۹۵ رشد داشت و به ۲۳۰ میلیون تومان رسید افزود: با این بودجه‌ها می‌خواهیم به جنگ آسیب‌های اجتماعی برویم.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۳۳۰ اثر هنری طی سال ۹۵ توسط حوزه هنری استان تولید شد و این در حالی است که تعداد تولیدات حوزه هنری در سال ۹۴، ۱۳۷ اثر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسترها و زیرساخت‌ها بسیار بهتر از گذشته است چرا که در سال‌های گذشته تئاترها را در سوله‌ها برگزار می‌کردیم افزود: آن روزها تئاترها در سوله برگزار می‌شد اما تماشاگر بسیار زیاد بود ولی امروز سالن‌های زیادی ایجاد شده که تقریبا خالی از تماشاگر است.

در ادامه این مراسم از کتاب «مصرف هنری و تجربه زیباشناختی» اثر دو پژوهشگر استان فرود عباسی و حسین خلیلی و هم چنین برخی دیگر از آثار حوزه هنری استان در رشته های فیلم،تجسمی و ادبیات پایداری رونمایی شد.

هم چنین در این مراسم از چند چهره موفق هنرمند استان که در سال گذشته در جشنواره های ملی موفقیت کسب کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است این مراسم اختتامیه برنامه های متعدد و متنوع هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری کهیگلویه و بویراحمد بود .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622864
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.