به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمود باقری ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان گردشگری در استان، اظهار داشت: ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری نسبت به صنایع دیگر آسان‌تر بوده و با سرمایه‌گذاری کمتری می‌توان در این حوزه اشتغال‌زایی انجام داد.

وی افزود: بحث اشتغال و تولید تنها با انجام سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر بوده که این کار نیز نیازمند حمایت و ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران است.

باقری گفت: تعداد تخت‌های گردشگری این استان از 600 تخت در سال 92 به بیش از 800 تخت در سال 95 افزایش یافت و در یک تا دو سال آینده این آمار به یک هزار و 200 تخت افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه در بحث سرمایه‌گذاری حمایت شویم می‌توانیم فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر 50 واحد بومگردی را در مناطق مختلف روستایی استان شناسایی کردیم، اما تنها یک واحد از آنها توانست از تسهیلات استفاده کند، با وجود اینکه صندوق کارآفرینی اعلام کرد که 15 فقره از پرونده‌های این طرح‌ها مورد تأیید قرار گرفت اما تسهیلاتی به آنها اعطا نشد.

باقری با اشاره به افزایش تعداد کارگاه‌های صنایع دستی این استان از هفت مورد در سال 92 به 57 کارگاه در سال 95، ابراز کرد: این در حالی‌ است که ما می‌توانستیم تعداد کارگاه‌های صنایع دستی استان را به 100 مورد افزایش دهیم اما سال گذشته تنها 20 مورد از این کارگاه‌ها توانستند تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 40 واحد اردوگاه رفاهی و تفریحی که موافقت اصولی گرفته بودند به بانک‌های عامل معرفی شدند، اما تنها یک واحد موفق به دریافت مبلغ 500 میلیون تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی شد و سایر طرح‌ها نتوانستند از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه در صورت انجام حمایت‌های لازم در سال 96 می‌توانیم بالغ بر یک هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم، گفت: در حوزه صنایع دستی با 20 تا 50 میلیون تومان اعتبار می‌توان یک واحد کارگاهی ایجاد کرد، در حوزه بومگردی نیز حداکثر 80 تا 100 میلیون تومان تسهیلات می‌توان برای احداث یک واحد بومگردی پرداخت کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617274
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.