به همین منظور صحن و سرای بارگاه امام رضا(ع) آذین بندی و غرق نور شده، از گوشه و کنار بارگاه عطر گل و گلاب به مشام می رسد. خادمان با عود و سپند و شربت و شیرینی از زائران پذیرایی می کنند، خیل عاشقان ولایت در حرم قدسی کام خود را شیرین کرده و رو به سوی گنبد طلا به ثنا و دعا پرداخته بود.
همچنین در شب بست و هفتم رجب المرجب پس از اقامه نماز مغرب و عشا زائران و مجاوران در حرم قدسی، خادمان رضوی در نقاره خانه گلدسته حرم پا نهاده و در مقابل گنبد طلای امام رضا(ع) طبل و شیپور شادی را به صدا درآوردند تا عید بزرگ مسلمانان را به جهان بشارت دهند.
نوای نقاره های آستان ملائک پاسبان رضوی بر فضای بارگاه و مشهدالرضا طنین انداز شد و آوای شادمانی مسلمانان از بعثت رسول مکرم اسلام به آسمان رسید.
آئین جشن و شادمانی به مناسبت شب عید مبعث در کلیه صحنها و رواقهای بارگاه ملکوتی ثامن الائمه(ع) برپا بود اما مراسم محوری این عید بزرگ در رواق امام خمینی (ره) بارگاه قدسی جریان داشت و ذاکران اهل بیت(ع) به شعرخوانی و مدیحه سرایی مشغول بودند.
سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث به زائران و مجاوران گفت: پیامبر گرامی اسلام سراسر نور و محبت و مظهر دلدادگی و ایمان به خدا بودند و عشق به خالق هستی را به بشریت آموختند.
حجت الاسلام محمد رنجبر افزود: تنها عشق به خدا و اهل بیت(ع) نجاتبخش انسان در توفان پرتلاطم زندگی دنیوی خواهد بود و همه زندگانی نبی مکرم اسلام درس بزرگی برای بشریت به منظور عشق به خالق هستی و گذر از مشکلات است.
وی گفت: نبی مکرم اسلام در زمانی که مردم در اوج جاهلیت بسر می بردند به پیامبری مبعوث شد و وجود مبارک رسول اکرم(ص) با گفتار و اخلاق و سخنان آسمانی تعصبات و جاهلیت را از بین برد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.