عقیل مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: برای اجرای این طرح اشتغال زایی بیش از 6 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این تسهیلات به میزان یک میلیارد و 260 میلیون تومان برای اجرای 326 طرح مشاغل خانگی پرداخت شد، تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه برای اشتغال 326 نفر در این بخش فراهم شد.

مختاری با بیان اینکه پنج میلیارد و 174 میلیون ریال برای پرداخت 17 طرح کارفرمایی، 178 طرح خوداشتغالی و 13 طرح پشتیبان در این شهرستان پرداخت شد، عنوان کرد: با پرداخت این تسهیلات برای 700 نفر در شهرستان اشتغال ایجاد شد.

وی با اشاره به ایجاد 32 شرکت تعاونی در سال گذشته در شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: این شرکت‌های تعاونی با سرمایه‌گذاری 829 میلیون و 600 هزار ریال ایجاد شد که زمینه برای اشتغال 416 نفر را فراهم کرد.

رئیس اداره کار و تعاون سبزوار با بیان اینکه این شرکت‌های تعاونی در زمینه خدماتی، توزیعی، صنعتی و کشاورزی ایجاد شده‌اند، اظهار داشت: بیش از 947 شرکت تعاونی در سطح شهرستان‌های سبزوار ایجاد شده که از این تعداد 733 شرکت تعاونی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در مدت سال گذشته حوادث کاری در شهرستان‌های سبزوار 10 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافت، خاطرنشان کرد: در این مدت 57 حادثه کاری در سطح شهرستان‌های مزبور رخ داد که از این تعداد 16 حادثه ساختمانی بوده و مابقی مربوط به حوادث کارگاهی در کارگاه‌های صنعتی و غیرصنعتی است.

مختاری عنوان کرد: همچنین در این مدت چهار تبعه خارجی که به صورت غیر مجاز در یکی از کارگاه‌های صنعتی سبزوار در حال کار بودند شناسایی و به جای آنها کارگران ایرانی جایگزین شدند. درخواست 90 کارگر در زمینه تایید شغل آنها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور در کمیته‌ای در این اداره در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 376 مورد بازرسی از کارگاه‌های این شهرستان انجام شد، گفت: همچنین در این مدت 6 هزار و 672 نفر ساعت در آموزش‌های ایمنی و بهداشت در این اداره آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625204
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.