محسن انصاری روز پنجشنبه در همایش سراسری مددکاران اجتماعی بنیاد شهید سراسر کشور در مشهد افزود: اگر در دهه 1380 تنها نقش حمایتی و معیشتی بنیاد برای جامعه ایثارگری مطرح بود این نهاد انقلابی در دهه 1390 علاوه بر وظایف حمایتی نقش توانمندسازی جامعه هدف را بر عهده گرفته است.
وی ادامه داد: تاسیس بنیاد شهید ناشی از نگاه راهبردی حضرت امام خمینی(ره) بود و ایشان بنیاد را افضل همه بنیادها دانسته اند.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سایر نهادهای انقلابی نظیر سپاه، بسیج و ارتش پیش از جنگ و در سال 1358 تشکیل شدند و اسفند همان سال بنیاد شهید تاسیس گردید که نشانگر جایگاه و نقش بنیاد شهید در مقابله با تهدیدات است و از قدرت ساز بودن این نهاد در حوزه نرم حکایت دارد.
وی افزود: فعالیت بنیاد شهید و مددکاری آن از نوع فرهنگی و به دنبال توسعه فرهنگی در جامعه هدف است. این توسعه تولید قدرت نرم کرده و در نهایت به تقویت امنیت ملی می انجامد.
انصاری ادامه داد: امروز جامعه و نظام جمهوری اسلامی از بنیاد شهید انتظار دارند از طریق سرمایه های اجتماعی نظام که همان جامعه 3.5 میلیون نفری ایثارگری هستند به قدرت سازی و تقویت امنیت ملی بپردازد.
وی گفت: در آینده و دهه بعد بنیاد شهید با همین سرمایه اجتماعی و جامعه ایثارگری در ساخت تمدن اسلامی مشارکت می کند و این نهاد در همین راستا سرمایه گذاری خواهد کرد.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از آنجایی که مسیر شهادت طلبی باز است نمی توان پایانی برای فعالیت این نهاد تصور کرد. بنیاد شهید در آینده باید سازمانی با اقتدار فرهنگی، هوشمند، دانش محور و مشارکتی باشد و با این ویژگیهاست که می تواند در شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی نقش ایفا کرد.
همچنین در این نشست از چهره های پیشکسوت مددکاری بنیاد شهید کشور تقدیر شد.
این همایش یک روزه با حضور 700 تن از مددکاران اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.