اکبر شیخ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فیلم ها با هدف گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، بهره گیری از منابع معتبر دینی و احادیث و روایات مرتبط با فرهنگ رضوی، شناسایی تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تـر ایـن آثـار توسط هنرمندان تولید و به مردم معرفی می شود.
وی بیان کرد: فیلم سازان و هنرمندان برجسته در طول دوازده دوره برگزاری جشنواره ملی فیلم رضوی که هر سال در قالب جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در یزد برگزار می شود، حضور داشته و آثار ارزشمند به نمایش گذاشته اند.
وی گفت: فعالیت اصلی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ترویج فرهنگ رضوی است که این مهم را از طریق برگزاری سالانه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) دنبال می کند و در همین راستا یکی از حوزه هایی که تا حدودی کمتر مورد توجه قرار گرفته، ترویج فرهنگ رضوی از طریق تولید فیلم و سریال است که این هنر اثر بسیار بر ذهن و قلب مردم می گذارد.
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) افزود: به همین منظور این بنیاد تلاش دارد یک فیلم فاخر در ارتباط با حضرت امام رضا (ع) تولید کند که در این راستا همکاری مشترک با بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرده است.
وی اظهار کرد: بنیاد سینمایی فارابی تاکنون همکاری بسیار در زمینه تامین داور و نظارت بر تولیدات جشنواره فیلم رضوی در یزد داشته که از این همکاری می توان در ترویج و تعمیق فرهنگ رضوی در حوزه فرهنگ و هنر بهره برد.
بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) سال 1391 در مشهد راه اندازی شد و مسئولیت برگزاری سالانه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را در دهه کرامت، از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) را بر عهده دارد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.