فرماندار ویژه نیشابور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شاعران خارجی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر پس از ورود به این شهرستان در بقعه قدمگاه رضوی با استقبال گرم اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان نیشابور مواجه شدند.
سعید شیبانی افزود: سید سکندر حسینی، سرور مولایی، ابوطالب مظفری، محمدحسین فیاض، زهرا حسین زاده، سیده تکتم حسینی، سید حسین موحد بلخی، حمید مبشر، محسن سعیدی، سید حکیم بینش و حمید مبشر از کشور افغانستان، آذر سلیم، گلناز طاهریان، میرعلی خان سلیم اف و بزرگمهر سلیم اف از تاجیکستان، احمد شهریار از پاکستان، مهدی باقرخان از هند، پروفسور دکتر ناجی توکماک از ترکیه، مریم العطار از عراق و آنا برزینا از روسیه، شاعران خارجی حاضر در نیشابور هستند.
وی اظهار کرد: شاعران یاد شده در سفر به نیشابور از مجموعه های گردشگری شادیاخ، عطار، کمال الملک، مقبره امامزاده محمد محروق و ابراهیم (ع) و خیام نیشابوری دیدن کرده و در این فضای تاریخی و معنوی به شعر خوانی و روایت خاطرات خود پرداختند.
وی گفت: شاعران مزبور همچنین با حضور در فرهنگسرای وکیلی محفل ادبی و شعرخوانی برگزار کردند.
فرماندار نیشابور افزود: شهر تاریخی و فرهنگی نیشابور خاستگاه شاعران و حکیمان بزرگ بوده است که عطار، خیام، نظیری، ادیب نیشابوری و استاد شفیعی کدکنی از آن جمله هستند.
وی اظهار کرد: شعر، شناسنامه ‌ای است که اصالت دین و تمدن ما را به نمایش می‌‌ گذارد و این جشنواره توانسته است ضمن جلب اعتماد جامعه ادبی، با مشارکت ادیبان، شاعران و صاحب‌ نظران، کارنامه یک ساله شعر کشور را مورد نقد و بررسی قرار دهد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.