سیدحمید رضا امینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل خانه تکواندو، نوسازی سالن کوثر، سالن شهید جلیلی، بازسازی اسکیت و پیست موتورسواری شهرستان بود.
وی گفت: همچنین عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای سیوکی از محل اعتبارات دهیاری، شورا و خیران این منطقه آغاز شد.
وی به موفقیت های ورزشی این خطه نیز اشاره کرد و گفت: پارسال در رده ملی و بین المللی حسن تفتیان، دونده این شهرستان برای نخستین بار در تاریخ دو و میدانی به نمایندگی از ایران به مرحله نیمه نهایی المپیک 2016 ریو راه یافت، مریم امیدوار به اردوی تیم ملی کاراته بانوان دعوت شد و مصطفی صفری نیز قهرمانی مسابقات اوراسیایی کیک بوکسینگ گرجستان را به دست آورد.
امینی گفت: در حوزه ورزش روستایی پارسال 50 عنوان جشنواره برپا و نخستین المپیاد ورزشهای روستایی منطقه یک استان به میزبانی تربت حیدریه برگزار شد.
وی به نیازهای ورزشی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: چهار طرح بزرگ ورزشی با پیشرفت 50 تا 90 درصد در منطقه در دست اجرا است که برای تکمیل آن به 42 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
امینی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی ورزشگاه پنج هزار نفری تربت حیدریه، افزود: تاکنون برای این طرح 40 میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن نیازمند 15 میلیارد ریال اعتبار دیگر است.
وی گفت: تجهیز همین ورزشگاه به پیست تارتان با توجه به حضور دونده المپیکی شهرستان 'حسن تفتیان' که برای اجرای آن به 10میلیارد ریال اعتبار نیاز است، از دیگر ضرورت های این اداره است.
وی تکمیل استخر سرپوشیده تربت حیدریه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل جایگاه ورزشگاه تختی، که در مرحله اسکلت بندی است به ترتیب با 15 و 2میلیارد ریال اعتبار را از دیگر نیازهای اولویت دار بخش ورزشی برشمرد.
امینی گفت: نبود خوابگاه مناسب برای ورزشکاران، نداشتن حامی مالی، کمبود نیروی متخصص و نیز فقدان اعتبارات خاص ویژه جوانان از دیگر نیازهای این شهرستان است که باید به آن توجه شود.
وی افزود: هم اکنون در این شهرستان 32 باشگاه ورزشی فعالند که هفت باشگاه مربوط به بانوان، 2 باشگاه ویژه آقایان و بقیه به صورت مشترک فعالیت دارند و شمار بیمه شدگان ورزشی این شهرستان نیز چهار هزار و 670 نفر است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.