سرمربی تیم ملی قایقرانی بادبانی گفت: اردوی تیم ملی قایقرانی بادبانی سیلینگ با 12 ملی پوش در بندرانزلی تا تاریخ هشتم اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، عمار رئوفی افزود: هدف از برگزاری این اردو آمادگی ملی پوشان برای حضور در مسابقات کاپ جهانی در کشور صربستان است .

وی خاطرنشان کرد: در این اردو 12 ملی پوش حضور دارند که از 6 تن از بهترین ها برای حضور در این مسابقات انتخاب و اعزام می شوند.

رئوفی با اشاره به وضعیت مطلوب کمپینگ در بندرانزلی و شرایط ویژه دریای خزر برای تمرین این رشته از قایقرانی اظهار کرد: ملی پوشان قایقرانی بادبانی تاکنون موفقیت های خوبی در رقابت های مختلف کشوری و همچنین جهانی کسب کرده اند.

سرمربی تیم ملی قایقرانی بادبانی سیلینگ تصریح کرد: با توجه به گران بودن تجهیزات این رشته و همچنین پرمدال بودن آن، نیازمند حمایت جدی و همه جانبه مسئولان، از این ورزش مفرح و مدال آور هستیم.

 قایقرانی بادبانی (سیلینگ) یکی از رشته‌های ورزش قایقرانی است که معمولاً در دریاها و رودخانه‌ها انجام می‌شود .

این ورزش سابقه‌ای طولانی در تاریخ دارد که از گذشته، انسان با ساخت قایق با چوب و پارچه برای جابجایی در آب از انرژی باد بهره می‌برد اما در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی به قایق های پیچیده و سازمان یافته در دریانوردی تبدیل شده است.

مسیر مسابقات قایق های بادبانی بیشتر در دریا بوده و در این مسابقات، ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی در مسیری که با بویه های شناور بزرگ مشخص شده است طی می کنند.

قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های المپیکی است که از بازی‌های المپیک تابستانی 1900 تاکنون برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.