سید هاشم نقیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح باغ های این استان 300 هزار هکتار است که از این مقدار 261 هزار هکتار باغ های آبی و 39 هزار هکتار دیم می باشد.
وی اظهار کرد: در راستای اصلاح و بهسازی باغ ها، در برخی شهرستان های استان باغ های متراکم توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.
وی گفت: باغ های متراکم سیب و گلابی در شهرستان های چناران و فریمان آثار بسیار خوبی از جمله افزایش راندمان آب و تولید محصول داشته است.
نقیبی افزود: تلاش می شود اینگونه باغ ها برای سایر ارقام و محصولات هم ایجاد شود.
وی اظهار کرد: از سطح کل باغ های این استان 75 هزار هکتار اراضی زعفران کاری است که مصرف آب بسیار ندارد اما عمده سطح زیر کشت محصولات باغی شامل 73 هزار هکتار زیر کشت پسته، 37 هزار هکتار زیر کشت بادام آبی و دیم، 27 هزار هکتار زیر کشت انگور و 16 هزار و 600 هکتار زیر کشت سیب است.
وی با بیان اینکه هر ساله به تناسب منابع، بهسازی و اصلاح باغ ها انجام می شود گفت: امید است اعتبارات مورد نیاز بهسازی و نوسازی باغ ها به خوبی اختصاص یابد تا بتوان از این طریق هم تولید محصولات باغی را افزایش داد و هم مصرف بهینه آب و استفاده بهینه از خاک را با توجه به شرایط استان محقق نمود.
خراسان رضوی در تولید زعفران جایگاه منحصر به فرد در جهان دارد و در تولید بسیاری از محصولات باغی از قبیل انار، پسته و گیلاس نیز دارای رتبه های برتر کشور است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.