محمود احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منویات رهبر معظم انقلاب نقشه راه را پیش روی مسئولان قرار داده و نشان داده است که معظم له توجه خاص به معیشت و حل دغدغه های مردم دارند.
وی بازنگری دقیق شاخص های تولید و اشتغال را لازمه ارتقای اشتغال دانست و اظهار کرد: تقویت تولید و اشتغال که در راستای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی است نیازمند خود باوری است تا بتوانیم زمینه ایجاد اشتغال را فراهم سازیم.
وی ورود کالای قاچاق به کشور را یکی از علل بیکاری ذکر کرد و گفت: ورود کالاهای قاچاق تولید ملی را دچار ضرر و زیان کرده است که جلوگیری از ورود آن تولید و اشتغال ملی را دچار تحول خواهد کرد.
احمدی افزود: تولیدکنندگان داخلی نیز باید کیفیت تولیدات خود افزایش دهند تا این محصولات با کالاها و تولیدات وارداتی قابل رقابت باشد.
وی اظهار کرد: افزایش کیفیت تولیدات داخلی و رقابت ‌پذیری آنها با تولیدات خارجی یکی از راه ‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است زیرا افزایش تولید و رشد اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.
وی حضور جوانان به عنوان سرمایه های کشور را در ایجاد تحرک در اقتصاد حائز اهمیت دانست و گفت: باید از ظرفیت جوانان در اداره کشور بهره ‌برداری کرد و عرصه را برای جوانان مهیا نمود.
احمدی همکاری سایر نهادها با دولت را در زمینه رونق اشتغال حائز اهمیت دانست و افزود: مجلس و بخش خصوصی می توانند در کنار دولت زیر ساخت های لازم را برای رونق اشتغال فراهم کنند و موانع موجود در مسیر اشتغالزایی را از میان بردارند.
وی خاطر نشان کرد: در سال جدید برنامه ریزی و نظارت بر تعاونیها، صیانت از نیروی کار، ساماندهی روابط کارگر و کارفرما، تثبیت و تقویت تولید، حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید را با حساسیت و جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی گفت: تقویت و توسعه فرهنگ تعاون، جمع آوری سرمایه های خرد و ساماندهی آن در قالب تعاونیها می تواند رافع بخش عظیمی از مشکلات اشتغال استان باشد.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.