حسین یوسفی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کاشمر افزود: پارسال عمده تلاش دولت برای اشتغال آفرینی در حوزه مشاغل خرد و خانگی با تاکید برایجاد اشتغال به صورت پشتیبان بود که در این خصوص اعتباراتی ارزان قیمت با سود چهار درصد ابلاغ شد.
وی با تاکید بر شناخت ضرورت توجه به شناسایی مشاغل نو، بومی و محلی، اظهار کرد: در این راستا دستگاههای اجرایی نظیر میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و ارشاد اسلامی باید فعالیت بیشتری داشته باشند.
یوسفی با یادآوری اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، بیان کرد: تلاش برای تحقق این شعار وظیفه ای همگانی است.
معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یکی از اقدامات مهم برای تحقق اشتغال را، ایجاد شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان ها عنوان و اظهارکرد: این شرکت تعاونی در کاشمر در شرف تاسیس است و باید نیم درصد جمعیت شهرستان عضو آن شوند.
وی یکی از مهم ترین کارهای دولت تدبیر و امید را ریل گذاری و بستر سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در سال 92 روابط بسیار ناسالم و بیمار گونه ای با کشورهای دیگر داشتیم که این روابط اثر مستقیم در بازار کار کشور گذاشت ،‌ حال آن که کشورهای در حال توسعه که در عرصه اقتصادی کار می کنند باید روابط سالم، معقولانه و منطقی با سایر کشورها داشته باشند.
وی با بیان اینکه با تلاش های تیم دیپلماسی دولت یازدهم این فضا بسیار تغییر کرده است ،‌گفت: امروز شرایط به گونه ای است که دیگر قطعه سازان برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود از سایر کشورها و تبادل ارزی دچار مشکل نیستند.
وی با اشاره به اینکه امروز صنعت ما امیدوار به آینده است و صنعتگران با خیال راحت کالا تولید می کنند، افزود: چند سالی است که اعتبارات به جز کارگروه اشتغال و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح چند دستگاه اجرایی دیگر از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و جهاد کشاورزی توزیع شده است.
یوسفی اظهار کرد: امروز متولی حوزه اشتغال روستایی کمیته امداد است که تسهیلات بسیار خوب و ارزان قیمتی در اختیار این نهاد قرار داده شده تا با کارکارشناسی در بین افراد واجد شرایط جهت ایجاد شغل توزیع نماید.

**‌اشتغال، دغدغه اصلی کشور است
فرماندار کاشمر نیز با بیان اینکه همه باید با برنامه ریزی حکیمانه به تولید ملی کشور و اشتغال و اقتصاد اهمیت دهند، گفت: ‌اشتغال، دغدغه اصلی کشور است و دولت تا آخرین لحظه باید طرح های خود را به منصه ظهور برساند.
محمد حسن فرهادی افزود:‌ مردم ثمره کارهای برنامه ریزی شده دولت را شاهدند و به بهانه انتخابات کارهای دولت تعطیل نمی شود.
وی با بیان اینکه ما مخالف مداحی هستیم اما نباید چشمان خود را بر روی حقایق و کارهای انجام شده ببندیم، اظهار کرد: گشایش معقولی که در مدیریت پاکدست در کشور اتفاق افتاد، باعث شد تا انسان های شریف در مدیریت کشور مستقر شوند.
فرهادی با اشاره به اینکه سیستم بانکی در جهت اشتغال برنامه ریزی های خوبی دارد، گفت: با وجود تمام کارهای انجام شده هنوز تا رسیدن به ایده ال ها فاصله بسیاری داریم.
وی گفت: با توجه به افزوده شدن لحظه ای حجم وسیعی از دانش آموختگان دانشگاهی به بازار کار، با شعار و سخنرانی نمی توان اشتغال ایجاد کرد.
فرماندار کاشمر با بیان اینکه با تعامل منطقی باید با جهان ارتباط برقرار کرد، افزود: هر چند ارتباط علمی و معقولی با دنیا در دستور کار دولت است اما با جلوگیری از قاچاق باید از اشتغال و تولیدات داخلی حمایت کرد.
وی بیان اینکه برخی در برابر کارهای انجام شده خود را به خواب زده اند، گفت: حق نداریم دولت را محکوم کنیم که چون انتخابات است هیچ آماری نباید به مردم ارائه دهد، بلکه اگر سازمانی کاری انجام داده باید به مردم اطلاع رسانی شود.

**پرداخت 68 میلیاردریال وام درحوزه اشتغال وازدواج درکاشمردر دولت تدبیر و امید
رییس صندوق کارآفرینی و امید کاشمرهم گفت: در دولت تدبیر و امید مبلغ 68 میلیارد و 115 میلیون ریال تسهیلات در حوزه اشتغال و ازدواج به 729 نفر در این شهرستان پرداخت شد.
محمود مجیدی با بیان اینکه این صندوق با رویکرد حمایت از جوانان در حوزه ازدواج و اشتغال فعالیتهای خوبی داشته است، افزود: در بخش ازدواج به 407 نفر، مبلغ 16 میلیارد و 740 میلیون ریال و در حوزه اشتغال به 322 نفر مبلغ 51 میلیارد و 375 میلیون تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت برای 447 نفر شغل ایجاد شده و هزار و 122 فقره نظارت اشتغال انجام شده است، گفت: فقط پارسال در حوزه اشتغال و ازدواج به 111 نفر مبلغ 20 میلیارد و 980 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

** بیشترین اشتغال ثبت شده در کاشمر در حوزه کشاورزی است
معاون جهاد کشاورزی کاشمر نیز با بیان اینکه بیشترین ثبت اشتغال در سال گذشته در این بخش بوده،‌ گفت: در این مدت 11 میلیارد و 730میلیون ریال به بخش مکانیزاسیون، با اشتغال ثابت 35 نفرجذب شده پرداخت شده است.
حسین مودب افزود: تسهیلات رونق تولید بهین یاب با 40 میلیارد ریال و 200 تفر ثبت اشتغال، جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در مناطق برخوردار شامل سه میلیارد ریال سرمایه و چهار میلیارد ریال سرمایه در گردش و صدور 102 پروانه مشاغل خانگی که 30 نفر در مرحله اول به بانک معرفی شده اند و 15 نفر اشتغال یافته اند، از دیگر اقدامات است.
وی، جذب تسهیلات سرمایه در گردش زراعت و باغداری از صندوق توسعه ملی برای مناطق محروم با یک میلیاردو 700 میلیون ریال جهت 31 نفر اشتغال ثابت را یادآور شد و اظهار کرد: اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در 190 هکتار و لوله گذاری هفت کیلومتر نیز در این مدت اجرا شده است.
کارشناس حوزه اشتغال کمیته امداد کاشمر نیز با بیان اینکه پارسال 84 درصد اعتبارات این نهاد جذب شد، که سال 94 این رقم تنها 46 درصد بوده است، گفت: در سال گذشته به 80 طرح قالیبافی و 240 طرح خدماتی و صنفی تسهیلات پرداخت شده است.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6012 /7497 خبرنگار: لیلا قرائی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.