سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست کمیته فضای مجازی شورای اطلاع رسانی انتخابات خراسان رضوی افزود: هسته ای با حضور مدیران کل سیاسی و انتخابات استانداری ،‌کمیته امنیتی و بازرسی انتخابات ، پلیس فتا ، دادگستری و اداره کل اطلاعات برای جلوگیری و برخورد با تخلفات انتخاباتی ، فضای مجازی را به صورت دایم رصد می کنند.
وی تصریح کرد: تلاش می شود با رصد این فضا و مواجهه قانونی با تخلفات احتمالی ، به گونه ای برنامه ریزی شود که آشفتگی موجود در فضای مجازی کاهش یافته و این فضا سروسامان گیرد.
وی با بیان اینکه فضای مجازی نسبت به دوره قبل فعال تر و پویاتر است گفت : با توجه به شواهد و قرائن موجود از جمله عملکرد فضای مجازی در کنار عوامل دیگر،‌ پیش بینی ها حاکی از مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو است.
وی گفت : در واقع امروز فضای مجازی خود به عنوان یک عامل ارتقاء آگاهی های مردم عمل می کند ضمن آنکه دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری از نظر رای دهندگان بر هم همپوشانی دارند و بر مشارکت کمی و کیفی انتخابات موثر هستند .
وی افزود: شاهد شکل گیری فضای رقابتی و دو قطبی در عرصه انتخابات هستیم که کارکرد مثبت آن بر مشارکت حداکثری است اما در عین حال این امر آسیب های و تخریب هایی هم در پی دارد که باید در این زمینه مراقبت کرد.
وی ادامه داد : استانداری به عنوان نماینده عالی دولت و در برخی موارد به عنوان نماینده عالی حاکمیت مسئول برگزاری انتخابات است اما در عین حال وظیفه تبیین و دفاع از سیاست های دولت را هم دارد . مسئولان موظفند تا زمانی که دولت سر کار است در تبیین و تشریح سیاست ها و عملکردهای آن اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در این حوزه نیز لکنت زبان نخواهیم داشت ، افزود: دولت های دیگر بیش از آنچه انجام داده اند اطلاع رسانی کرده اند اما در دولت یازدهم این اطلاع رسانی ها بسیار کمتر از اقدامات و تلاش های صورت گرفته است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد : امروز در حوزه فضای مجازی و نیز واقعی خطوط برجسته ای از تخریب و تهمت نسبت به دولت و سیاست های آن وجود دارد .
وی گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی نیز با توجه به گستره آن در بین مردم برای پاسخگویی و خنثی سازی این مباحث بهره برد در حالی که امروز بسیاری از اقدامات برجسته دولت در فضای مجازی نقطه ضعف آن القا می شود و برخی در داخل همه این فرصت های بدست آمده را تهدید جلوه می دهند که برجام یکی از آنها است.
وی گفت: در مواجهه با نهضت تبلیغات غیر واقعی و سیاه نمایی ها که منجر به کاهش اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی جامعه می شود، باید اقدامات و سیاست های دولت را به روشنی تبیین کرد.
وی عنوان کرد : بدین منظور کمیته فضای مجازی شورای اطلاع رسانی استان با مسئولیت رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی تشکیل می شود و در این راستا نسبت به تولید محتوا و انتشار آن اقدام می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز ریاست جمهوری به صورت همزمان 29 اسفندماه برگزار می شود.
در خراسان رضوی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درهشت شهر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود که شامل سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، قوچان ، چناران ، تربت جام و تایباد می شود.
تعداد کل صندوق های اخذ رای برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 9 هزار و 400 صندوق است.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در 73 شهر و نیز دو هزار و 574 روستای استان که تعداد داوطلبان آنها به حد نصاب رسیده است، ‌برگزار می شود.
با توجه به چهار میلیون و 500 هزار واجد شرایط اخذ رای در استان بیش از 9 میلیون تعرفه اخذ رای ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان منتقل شده است.
1906/ 6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.