به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی بهلول گناباد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید قول افزایش 21 هزار تخت بیمارستانی در کشور داده شد در حالی که تاکنون بیش از این میزان تخت افزوده شده است.
وی اظهار کرد: این در حالی است که در مدت فعالیت سایر دولتها به طور متوسط 1800 تا 2 هزار تخت به مجموع تختهای بیمارستانی کشور افزوده شده است.
وی گفت: 6500 طرح عمرانی در بخش بهداشت و درمان کشور در حال اجراست که تا پایان دولت 50 درصد آنها تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وزیر بهداشت افزود: طرحهای نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان کشور رو به اتمام است و طرحهای مشابه علاوه بر شهرستان گناباد در شهرستانهای فریمان، سبزوار، درگز، قوچان، سرخس، خلیل آباد و تربت جام استان خراسان رضوی به اتمام رسیده است.
وی اظهار کرد: از مجموع 45 پایگاه اورژانس هوایی در دست اجرا در کشور تاکنون 30 پایگاه راه اندازی شده و بقیه نیز تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به ظرفیتها و موقعیت جغرافیایی گناباد ازنظر ارائه خدمات درمانی به مناطق جنوبی استان خراسان رضوی و شهرستهای همجوار ابراز امیدواری کرد پایگاه اورژانس هوایی در آینده نزدیک در این شهرستان راه اندازی شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت تدبیر و امید خدمات بسیار در بخشهای مختلف انجام داده که از جمله آنها می توان به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد.
وی افزود: دولت تاکنون هزاران میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور هزینه کرده که نقش مهمی در کاهش هزینه ها و مراجعه مردم مناطق شهری و روستایی به بیمارستانها و توسعه کمی و کیفی زیرساختهای عمرانی در بخش بهداشت و درمان داشته است.
وی اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 12 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص با هدف افزایش دسترسی مردم به ویژه در مناطق محروم به پزشکان، در این مناطق و استانهای مرزی مشغول کار شده اند.
بیمارستان 320 تختخوابی علامه بهلول گنابادی روز شنبه طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
برای ساخت این بیمارستان با زیربنای 23 هزار و 835 مترمربع در هفت طبقه 800 میلیارد ریال هزینه شده است.
بیمارستان بهلول گنابادی شامل بخشهای جراحی، اطفال، داخلی، زایشگاه، مامایی، اتاقهای عمل، همودیالیز، داروخانه، NICU ، CCU، ICU و بخشهای پاراکلینیک شامل آزمایشگاه مرکزی، رادیولوژی دیجیتال، ماموگرافی، سونوگرافی، فلوروسکوپی، سی.تی.اسکن و ام.آر.آی است.
همچنین با حضور وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی عملیات اجرایی مجتمع بهداشتی و درمانی شادروان محمد علیزاده در گناباد آغاز شد.
این مجتمع که با 2152 مترمربع زیربنا در چهار طبقه احداث می شود 30 میلیارد ریال هزینه در بر دارد و در بخش های آموزش بهورزی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت فعالیت خواهد کرد.
زمین این مجتمع توسط مرحوم علیزاده و همسر وی مرحومه صدیقه خزاعی به دانشگاه علوم پزشکی گناباد اهدا شده است.
2095/7545/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.