سیدامیرمحسن ضیایی عصر جمعه در پایان بازدید از روستاهای زلزله زده منطقه سفیدسنگ شهرستان فریمان در خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و 500 بسته چای و چهار هزار و 200 ست بهداشتی نیز توسط هلال احمر در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.
وی با اشاره به حضور و فعالیت 420 نفر از عوامل هلال احمر در قالب نیروهای امداد و نجات و توانا، که مربوط به کمک روانی به زلزله زدگان است، در این منطقه گفت: در 2 روز اخیر پنج هزار و 500 نفر از اهالی زلزله زده این منطقه در یک هزار و 200 تخته چادر امدادی هلال احمر اسکان داده شده اند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: سه بالگرد هلال احمر نیز که از ساعات اولیه زلزله به منظور انجام عملیات امداد و نجات در منطقه سفیدسنگ فریمان حضور یافته بودند همچنان حضور دارند که 8.5 تن ملزومات برای آسیب دیدگان از طریق آنها ارسال شده است.
ضیایی افزود: جمعیت هلال احمر 2 میلیون نیروی داوطلب و یکصد هزار امدادگر نجات در کنار نیروهای واکنش سریع و تکاور نجات همراه با 700 هزار نیروی جوان در اختیار دارد که در هنگام حوادث در سریع ترین زمان امدادرسانی را آغاز می کند.
زلزله 6 ریشتری روز چهارشنبه در سفیدسنگ خراسان رضوی به 67 روستا در شهرستان های مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس بین 30 تا 100 درصد خسارت وارد کرد و 40 مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.
ظهر امروز وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از هیات دولت، همراه با جمعی از مدیران دیگر وزارتخانه ها از روستاهای زلزله زده دوقلعه براشک فریمان، چاه مزار سفلی در تربت جام و کلاته قدم بخش رضویه مشهد بازدید کرد.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده : علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.