به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس بنیاد مسکن و معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و امور اجتماعی هم اکنون در خراسان رضوی هستند.

طبق گزارش‌ها، زلزله 6 ریشتری روز چهارشنبه در خراسان رضوی به 67 روستا در شهرستان‌های مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس بین 20 تا 70 درصد خسارت وارد کرد و 40 مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پی وقوع این زلزله ضمن گفت‌وگو با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جریان گزارش دقیق حادثه و ابعاد و گستره خسارات آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در تماس تلفنی استاندار خراسان رضوی و شنیدن گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف امدادی، دستور داد تا تمامی اقدامات لازم و فوری برای رسیدگی به حادثه دیدگان، مصدومان و خسارات وارده از سوی دستگاه‌های مسئول انجام پذیرد. روحانی همچنین دستور داد تا در این راستا و در صورت لزوم از امکانات استانهای همجوار استفاده شود.

به دنبال دستورات و تاکیدات رئیس‌جمهور، استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که با تصمیمات اتخاذ شده در وزارت راه و شهرسازی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانکها، تسهیلات لازم برای بازسازی یکهزار و 500 واحد روستایی خسارت دیده از زلزله 6 ریشتری در این استان تامین شد.

رشیدیان افزود: کار بازسازی خانه‌های آسیب دیده از زلزله بلافاصله آغاز و تا قبل از آغاز زمستان به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607207
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.