به گزارش ایرنا سیدمجتبی احمدی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در پی وقوع زلزله روز گذشته در استان یک هزار و 77 خانوار از زلزله‌زدگان با جمعیتی حدود چهار هزار و 308 نفر در مناطق زلزله زده استان توسط هلال احمر اسکان یافتند.
وی اظهار کرد: یک هزار و 198 دستگاه چادر امدادی در تربت جام، تایباد، فریمان، مشهد و سرخس توزیع و اسکان اضطراری خانواده های زلزله زده انجام شد.
وی افزود: توزیع یک هزار و 380 تخته موکت و چهار هزار و 112 تخته پتو از دیگر اقداماتی بود که در این مناطق توسط عوامل امدادی هلال احمر استان انجام شد.
مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: برخی اقلام زیستی اولیه مانند کنسرو، آب معدنی، چراغ والور، ست ظروف و مواردی از این دست نیز در این منطقه توزیع شد و دفترچه خانوار برای همه زلزله زدگان صادر شد.
وی گفت: تغذیه اضطراری نیز در برخی مناطق مشهد شامل 120 بسته پیش بینی و به خانواده ها ارائه شد و علاوه بر آن حدود پنج هزار وعده غذای گرم متبرک از آستان قدس رضوی تحویل آنان شد.
زلزله ای به قدرت 6 ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) شهر سفیدسنگ از توابع شهرستان فریمان را لرزاند و تا کنون 300 پس لرزه داشته که بیشترین آن به بزرگی 5.4 ریشتر در ساعت 37 دقیقه بامداد امروز روی داد.
شهر سفیدسنگ در 28 کیلومتری فریمان و شهرستان فریمان در 75 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی **‌ انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.