دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی به نمایندگی از رئیس جمهوری برای بررسی و رسیدگی به روند امدادرسانی به خسارت دیدگان زلزله خراسان رضوی به این استان سفر کرده است.
وی ظهر جمعه در بازدید از روستای زلزله زده دو قلعه براشک در جمع خبرنگاران افزود: 70 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای بازسازی منازل و خریداری لوازم خانگی برای هر خانواده ساکن در روستاهای زلزله زده خراسان رضوی اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: 20 میلیون ریال از وامی که به روستائیان تعلق می گیرد برای تهیه وسایل منزل اختصاص دارد.
به گفته وی، طبق تمهیدات اندیشیده شده، جهاد کشاورزی نیز برای هر خانواده روستایی 100 میلیون ریال وام با سود پنج درصد اختصاص خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: اختصاص تسهیلات 200 میلیون ریالی قرض الحسنه و هم چنین تسهیلات صندوق کارآفرینان تا سقف 300 میلیون ریال از دیگر اقداماتی است که برای ساکنان روستاهای زلزله زده خراسان رضوی فراهم شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تاکید دکتر حسن روحانی مبنی بر رسیدگی سریع به وضعیت خسارت دیدگان از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله تاکید کرد: رئیس جمهوری دستور داد تا تمام اقدامات لازم و فوری برای رسیدگی به حادثه دیدگان، مصدومان و رفع مشکلات از سوی دستگاههای مسوول انجام پذیرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: خوشبختانه عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده استان خراسان رضوی به خوبی صورت گرفت و تمامی دستگاههای اجرایی هماهنگی، همکاری و اقدامات مطلوبی را در این زمینه داشتند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از رئیس جمهوری برای رسیدگی به روند امدادرسانی به خسارت دیدگان زلزله خراسان رضوی ظهر امروز با استاندار و هیات همراه به مناطق زلزله زده در این استان سفر کرد.
در بازدید سید حسن قاضی زاده هاشمی از مناطق زلزله زده خراسان رضوی، رئیس اورژانس 115 ، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس بنیاد مسکن کشور و معاونان وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور دارند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون روستای دو قلعه براشک فریمان را ترک کرد و عازم سایر روستاهای زلزله زده شهرستان های فریمان، تربت جام و بخش رضویه مشهد است.
زلزله 6 ریشتری روز چهارشنبه در سفید سنگ خراسان رضوی به 67 روستا در شهرستان های مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس بین 20 تا 70 درصد خسارت وارد کرد و 40 مصدوم و یک کشته برجای گذاشت.
خبرنگار:مصطفی نخعی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
7507/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.