حجت الاسلام محسن لطفی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ بدون اشاره به میزان درآمد حاصله؛ ذکر رقم آن را محرمانه خواند و افزود: این درآمدها از مجموع هزار و 800 موقوفه، حدود چهار هزار رقبه و 13 بقعه متبرکه به دست آمده است.
وی افزود: بیشتر درآمدهای حاصل از موقوفات بر اساس نیت واقف به ترتیب صرف امور عزاداری امام حسین(ع)، کمک به طلاب و تعمیر و بازسازی اماکن متبرکه می شود.
وی گفت: همچنین طبق قانون موظف هستیم 10 درصد درآمد موقوفات و 40 درصد درآمد بقاع متبرکه را صرف امور عمرانی و مابقی را صرف امور فرهنگی و جاری بکنیم.
وی در تشریح فعالیت های عمرانی پارسال این مدیریت به طراحی و تایید طرح جامع برای 6 بقعه متبرکه، ساخت سردر و رواق های ورودی مزار بی بی حسنیه، اجرای بلوار ورودی امامزاده احمدالرضا، توسعه تربت خانه، حصارکشی و ساخت بوستان کودک امامزاده حسین حشمت آباد، محوطه سازی، آلاچیق و فضای سبز امامزاده سلطان سلیمان زاوه، ساختمان تربت خانه امامزاده سیدابراهیم نصرآباد اشاره کرد.
وی افزود: با کمک خیرین برق و آبرسانی به مسافت هفت کیلومتر به امامزاده پیرعقیق و تعمیر و بازسازی موقوفات اعم از قنوات، مغازه های تجاری و مسکونیاز دیگر اقدامات انجام شده بوده است.
وی به روزرسانی 744 سند اجاره موقوفات، شناسایی و تنظیم سند اجاره موقوفات به تعداد 22 مورد، اجرای طرح جانمایی 700 قطعه از موقوفات منطقه با قابلیت جستجو و نمایش از طریق نقشه های ماهواره ای را از دیگر فعالیت های این اداره برشمرد.
لطفی همچنین اظهار کرد: اجرای نیات واقفان بالغ بر چهار میلیارد ریال در سطح شهرستان و ثبت 15 مورد وقف جدید، از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته است.
وی در بخش دیگری به فعالیت های حقوقی اشاره و اظهار کرد: دعاوی در حال جریان هفت مورد، احکام صادره بر له موقوفات 11مورد و اجرای چهار فقره حکم بر له موقوفات از جمله اینها است.
حوزه کاری اداره اوقاف تربت حیدریه شامل سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات می شود و غالب موقوفات این منطقه شامل زمین، درخت، ملک مسکونی و تجاری است.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.