به گزارش ایرنا مرتضی بختیاری، چهارشنبه در بازدید از طرح آرامش بهاری بقعه امامزاده یحیی بن زید (ع) در میامی مشهد افزود: انسانها در دنیا به تغذیه جسم بیشتر از تغذیه روح اهمیت می دهند لذا از این حیث خلائی در وجود آنان پدید آمده است.
وی بیان کرد: بقاع متبرکه امامزادگان انسانها را به لحاظ روحی تغذیه می کنند و بهترین مکان برای پر کردن خلاءهای روحی آنان هستند.
وی اظهار کرد: بعد از انقلاب تغییرات ماهوی و شکلی زیادی در بقاع متبرکه ایجاد شد و امروز پیام انقلاب از زیارت آرامگاه کسانی که در این بقاع دفن شده اند به دیگر نقاط تسری می یابد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: یحیی بن زید که مقبره اش در میامی قرار گرفته، مظهر مبارزه با ظلم بود و آرامگاه وی امروز پایگاه فرهنگی مستحکمی برای مبارزه با مظالم و ستم هاست.
بختیاری افزود: یحیی بن زید در جمع آوری ادعیه امام سجاد (ع) نقش انکارناپذیری داشت به طوری که کتاب 'صحیفه سجادیه' کنونی که دارای مفاهیم بلند عرفانی و از مناجات های زیبای اسلامی است؛ نتیجه تلاش های این امامزاده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز گفت: سالانه پنج میلیون زائر به بقعه امامزاده یحیی بن زید (ع) وارد می شوند که یک میلیون نفر آنان زائر خارجی هستند.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید در طول سال خدمات فرهنگی و رفاهی متعددی را به زائران ارائه می کند که از جمله آن وجود 200 واحد اقامتی ارزان قیمت برای زائران است.
وی برپایی دائمی خیمه معرفت، نمایشگاه دائمی نماز، فروشگاه بزرگ سوغات، برگزاری برنامه های فرهنگی در مناسبت های مختلف در طول سال را از دیگر خدمات دائمی ارائه شده در بقعه متبرکه یحیی بن زید برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 96 در بقاع متبرکه استان گفت: این طرح همزمان با 2 هزار و 400 بقعه متبرکه سراسر کشور در 118 بقعه استان برپا شده که تا پایان روز گذشته یک میلیون و 92 هزار نفر از خدمات این طرح بهره مند شده اند.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: از این تعداد تاکنون 37 هزار و 778 نفر از امکانات اسکان در 60 بقعه متبرکه خراسان رضوی و 54 هزار و 237 نفر از خدمات اسکان ارزان قیمت در 400 حسینیه مشهد بهره گرفته اند.
وی بیان کرد: تا پایان دیروز؛ هشتم فروردین؛ پنج هزار و 682 نفر از خدمات ایستگاه های سلامتی که در بقاع متبرکه زیر پوشش طرح آرامش بهاری دایر شده، بهره گرفتند.
در پایان این مراسم از سوغات بومی زائر، ویژه منطقه میامی، رونمایی شد.
بقعه امامزاده یحیی بن زید، در روستای میامی از توابع شهرستان مشهد، در حدود 50 کیلومتری این شهر واقع است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.