دکتر جعفر عطارباشی سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: در مدت اجرای طرح نوروزی علاوه بر کشف این میزان فرآورده خام دامی، 55 متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی با اشاره به مشارکت 240 کارشناس دامپزشکی در این طرح اظهار کرد: بیش از هشت هزار بازدید از کشتارگاه های دام و طیور و مراکز تولید، نگهداری و عرصه فرآورده های خام دامی نیز در این مدت صورت گرفته که در جریان آن 35 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی ضبط شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی با اشاره به اهمیت گزارش های مردمی در برخورد با تخلفات این حوزه اعلام کرد: در مدت اجرای طرح فوق که از 25 اسفندماه پارسال آغاز شده، تا کنون به 329 گزارش مردمی نیز رسیدگی شده است.
عطارباشی ادامه داد: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع)، هیچگونه اغماضی در مورد تخلفات صورت نمی گیرد و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی بشدت برخورد خواهد شد.
وی افزود: تمامی کشتارگاه های دام و طیور استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می توانند محصولات این مراکز را با اطمینان کامل مصرف کنند مشروط بر اینکه به نشان دامپزشکی و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی داشته باشند.
عطارباشی از کلیه شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های 37250025 و 37250035 و یا با سامانه پیام کوتاه 300001512 اطلاع رسانی کنند.
خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.