به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، دوشنبه با صدور پیامی به مناسبت آغاز سال جدید و نامگذاری آن از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' اظهار کرد: سال نو را که با ولادت باسعادت حضرت صدیقه طاهره (س) مقارن شده به همه تبریک و تهنیت عرض می ‌کنم و امیدوارم سالی توأم بابرکت برای همه خانواده‌ ها، جوانان و مردم عزیزمان باشد.
وی بیان کرد: اتفاقی که سال نو در طبیعت می‌افتد، یک تحول است که شکوفه ‌ها و برگهای درختان نو می‌ شود و یک سال ‌به‌ سالهای زندگی هر فرد اضافه می‌ شود.
وی افزود: ما در این تحول طبیعت از قدرت لایزال حضرت حق که این تحول به دست مبارک او اتفاق می ‌افتد، می ‌خواهیم که ما را هم متحول کند و این تحول را که در یک ‌زمان نورانی به نام مقدس حضرت صدیقه طاهره(س)، در یک مکان نورانی که جایگاه و مضجع حضرت رضا(ع) است، متصل می کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: معنای آمدن در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) یا هر مکانی از اماکن مقدس، برای زائر و مجاور این است که ما می‌ خواهیم زندگی‌ مان با نام شما رقم بخورد و می‌ خواهیم سیره ما سیره فاطمی و رضوی شود؛ این پیام مهمی است که نوعی اراده و انتخاب در آن است.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه در سال نو هر تحولی نیازمند یک اراده جدی است یعنی تحول ما، اگر تحول در زندگی فردی و زندگی اجتماعی همراه با یک جزمیت به لحاظ علمی و به لحاظ حرکت از یک حزم و دوراندیشی بهره‌مند باشد، این گام ‌ها و حرکت ‌ها تحول ‌آفرین است.
تولیت استان قدس رضوی اظهار کرد: ما می ‌خواهیم خودمان متحول شویم، می‌ خواهیم جامعه ما جامعه متحول و متکاملی باشد، طبیعتاً این تحول نیازمند حرکت جدی در این رابطه است.
وی بیان کرد: نظام ما و کشور عزیز ما گام‌ های بلندی را برداشته است ولی در حوزه مسائل اقتصادی، با وجود اینکه دشمنان می‌خواهند ملت ما در مشکل، تهدید و تنگنا بماند، راه برون‌ رفتی وجود دارد که این راه همان اقتصاد مقاومتی است که سال گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند.
وی تاکید کرد: باید به توانایی ‌های بسیاری که در داخل کشور وجود دارد توجه کنیم همچون جوانان ما که کم هم نیستند و در هر عرصه ‌ای وارد شدند عرصه موفقیت و پرنشاطی رقم می خورد.
رئیسی گفت: ما هیچ ‌چیز در این کشور کم نداریم؛ نیروها و مردم با اراده‌ای داریم که در عرصه‌های مختلف نبرد با باطل نشان داده‌ اند، منشأ برکات هستند و امسال به برکت نام حضرت زهرا(س) با یک اراده و تصمیم برای اینکه تحولی در حوزه اقتصادی و اجتماعی و دوری از همه آسیب ‌های اجتماعی و تهدید کننده جامعه ایجاد شود، گام برداریم.
وی افزود: امیدواریم به برکت نام مقدس حضرت رضا(ع) بااراده پولادین مردان و زنان این مرز و بوم و جوانان عزیزمان گام‌ هایی در جهت رفع تنگناها و مشکلات برداشته شود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما هم به ‌عنوان خدمتگذار مردم عزیز در این آستان نورانی متعهدیم که در راستای حکم مقام معظم رهبری و منشور هفتگانه ایشان، هم در جهت توجه به زائر و هم در جهت توجه به نیازمندان و مستمندان گام‌ هایی را برداریم.
حجت الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: در سال گذشته اقداماتی آغاز شد؛ چه در جهت توجه به زائران به ‌ویژه زائران زیارت اولی و نیازمندان و چه در جهت توجه به مسائل فرهنگی، اما این گام‌ ها باید در سال جاری تکمیل و آثار و برکات این مضجع نورانی در گره ‌گشایی از زندگی مردم، چه زائران و چه مجاوران احساس شود.
وی از مردم خراسان، به ویژه مشهد که برای مهمانان حضرت رضا(ع) جایگاه میزبانی دارند خواست برای این زحمات که بانشاط منتظر از راه رسیدن مهمانان هستند و زائرانی که بانشاط حرکت می ‌کنند به سمت حضرت رضا(ع) تا نورانیت بگیرند، متحول بشوند و اینجا برایشان کلاس درس باشد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.