سیدمسعود محولاتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از 30 اسفندماه (امروز) آغاز و تا 6 فروردین ماه در ساعات اداری در محل فرمانداری ها و بخشداری های استان انجام می شود.
وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، هیات اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان در مهلت قانونی تشکیل شد و هم اکنون هیات های اجرایی در 28 شهرستان و 70 بخش استان فعال شده اند.
وی اظهار کرد: داوطلبان برای ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه ، مدرک تحصیلی ، کارت شناسایی ملی و شناسنامه و کپی آنها و عکس همراه داشته باشند.
وی گفت : در استان در مجموع در این دوره 73 شورای شهر تشکیل می شود که از این اعضای شورای 64 شهر دارای پنج عضو خواهد بود.
وی افزود : همچنین شورای اسلامی 6 شهر استان در این دوره دارای هفت عضو و 2 شهر سبزوار و نیشابور 9 نفره خواهند بود و تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هم در این دوره 15 نفره خواهد بود.
به گفته وی، بر اساس این تقسیم بندی داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراها در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر باید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن و در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت لیسانس یا معادل باشند.
محولاتی عنوان کرد: علاوه بر این 2 هزار و 267 روستای استان هم دارای شوراهای اسلامی متشکل از سه عضو خواهد شد و شوراهای اسلامی 256 روستای دیگر هم پنج عضو خواهند داشت.
وی گفت : در این میان برای داوطلبان انتخابات شوراها برای روستاهای با جمعیت کمتر از 200 نفر مدرک و سواد خواندن و نوشتن کفایت می کند اما روستاهای دارای جمعیت بیش از 200 نفر باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشند.
وی با بیان اینکه در مرحله پیش ثبت نام انتخابات شورا 350 نفر از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام به تحویل مدارک خود کردند، گفت : این افراد باید در مهلت قانونی ثبت نام به فرمانداری ها و بخشداری مراجعه و کار ثبت نام خود را نهایی و تکمیل کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.
هم اکنون خراسان رضوی دارای 73 شورای اسلامی شهری و 2 هزار و 554 شورای روستایی است که در مجموع 2هزار و627 شورای اسلامی شهری و روستایی در این استان با هشت هزار و 392 عضو فعال است.
از کل تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان هشت هزار و 226 نفر مرد و 166 نفر زن هستند.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.