سید حمید فانی روز شنبه در دیدار با مرتضی بختیاری قائم مقام آستان قدس رضوی افزود: در همین مدت بطور میانگین هر دو روز یک روستا در خراسان رضوی به شبکه سراسری گازرسانی پیوسته است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی گازرسانی به 552 روستا نیز هم اینک در حال اجرا است و شرکت گاز خراسان رضوی در حوزه توسعه شبکه گازرسانی روستایی در سال آینده نیز با جدیت عمل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ضریب کنونی نفوذ گاز را در روستا‌های استان 75 درصد اعلام و بیان کرد: میانگین کشوری این شاخص 68 است لذا روستا‌های خراسان رضوی در این حوزه هفت درصد بیش از میانگین کشوری برخوردار هشتند.
وی بر تداوم عملیات گازرسانی به روستاهای محروم خراسان رضوی طی سال آینده تاکید و بیان کرد: در سال 1396 حداقل عملیات اجرایی گازرسانی به 500 روستا در دست انجام است.
فانی افزود: تلاش بر آن است تا طی سال آتی همه روستا‌های دارای بالای 20 خانوار جمعیت در خراسان رضوی که از توجیه فنی و اقتصادی برخوردارند به شبکه سراسری گازرسانی متصل شوند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت : مردم ولی نعمت ما هستند و وظیفه اصلی مسئولان باید تلاش در راستای افزایش رفاه و آسایش آنان باشد.
سید مرتضی بختیاری اقدامات شرکت گاز را در توسعه خطوط گاز در کشور قابل تقدیر توصیف و بیان کرد: توجه به موضوع محرومیت زدایی در روستاها موجب مهاجرت معکوس و در نهایت رشد و توسعه کشور می شود. شرکت گاز در این موضوع اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
یک میلیون 700 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی در سه هزار و 340 روستای این استان سکونت دارند.
یک میلیون و 896 هزار و 652 مشترک شبکه گازرسانی در خراسان رضوی وجود دارد. دو میلیون و 40 هزار خانوار در این استان از مزایای شبکه گاز برخوردار است. طول شبکه گازرسانی در خراسان رضوی 23 هزار و 208 کیلومتر با 791 هزار و 449 انشعاب است. ساکنان 75 شهر شامل 99 و هفت دهم درصد شهرها و 70 درصد جمعیت روستاهای واجد شرایط شامل هزار و 230 روستا با جمعیت 333 هزار خانوار در خراسان رضوی از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند هستند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.