دکتر سید محتبی احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این آموزش با اجرای طرح خانواده آماده در برابر مخاطرات(خادم) در سطح خراسان رضوی طی پنج سال از امسال اجرا می شود.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح 15 موضوع در حوزه افزایش ایمنی، آگاهی و مهارت به خانواده ها ارائه می شود و طبق برنامه ریزی در هر سال از اجرای طرح 20 هزار خانواده زیر پوشش قرار می گیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادامه به برنامه‌های طرح نوروزی این نهاد نیز اشاره و بیان کرد: در ایام نوروز 65 پایگاه در قالب 22 شعبه با 45 دستگاه آمبولانس، 34 دستگاه خودروی کمکدار، یک دستگاه بالگرد، 274 نفرروز نیروی نجاتگر، 184 نفر نیروی امدادگر و 88 نفر پرسنل اداری جمعیت هلال احمر در شعب این جمعیت بطور شبانه ‌روزی در سطح استان فعال هستند.
وی با اشاره به پیش بینی افزایش هشت درصدی مسافران خارجی و 30 درصدی مسافران داخلی مشهد افزود: در طرح امداد و نجات وظیفه اسکان اولیه در راه ماندگان بر عهده هلال احمر است و طرح ملی ایمنی و سلامت نیز در جهت اجرای پویشن 'سفر ایمن و سالم، نه به تصادفات جاده‌ای' توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.
احمدی ادامه داد: 19 خیمه نماز، 12 تیم سحاب، همکاری هزار نیروی داوطلب افتخاری و 100 ایستگاه سلامت از اقدامات نوروزی هلال احمر در این ایام است.
وی در مورد برنامه‌های شاخص طرح نوروزی نیز گفت: سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 150 نیروی نجاتگر و امدادگر در برنامه‌های سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی آماده خدمت هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: همچنین طرح توزیع بسته‌های حمایتی و پوشاک با مشارکت داوطلبان از سوی هلال احمر از 22 بهمن ماه آغاز شده و تا شب عید ادامه دارد. در این راستا بیش از هزار بسته اهدایی در آستانه سال نو به نیازمندان اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین از خدمات پرستاران داوطلب در مشهد، قوچان، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد بهره گیری می شود و نیز 1200 دستگاه آمبولانس در 6 دانشگاه علوم پزشکی در سطح خراسان رضوی در این ایام خدمت می‌کنند.
احمدی گفت: مانور خدمت در طرح نوروزی نیز با حضور استاندار خراسان رضوی روز چهارشنبه 25 اسفند اجرا می‌شود. همچنین تیمهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در شب چهارشنبه آخر سال در حالت آماده‌باش هستند.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.