محمدهادی ضیایی مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج مورد از این طرحها مربوط به ایستگاه عطار واقع در شهرستان فیروزه با هزینه 75 میلیارد ریال است.
وی نمازخانه و تاسیسات، سکوها، زیرگذر عبور مسافر، سالن مسافری و بازسازی ساختمان قدیمی را طرحهای عمرانی اجرا شده در ایستگاه عطار برشمرد.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی ادامه داد: دو طرح شامل سکوی مسافری، نمازخانه و تاسیسات جانبی آن نیز در ایستگاه کاشمر واقع در در منطقه دیزباد شهرستان نیشابور با صرف 45 میلیارد ریال بهره برداری شد.
وی گفت: راه اندازی نمازخانه های جدید که با فاصله نزدیکتری به ریل قطارساخته می شوند موجب دسترسی راحتتر مسافران برای ادای فریضه نماز اول وقت است.
ضیایی مهر همچنین به کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاههای واقع در مسیر راه آهن تهران - مشهد اشاره و بیان کرد: این مدت از 30 دقیقه به 16 دقیقه در کاهش یافته است.
وی افزود: با اضافه شدن قطارهای مسیر بندرعباس نیز فاصله ورود قطار به ایستگاه مشهد به کمتر از 10 دقیقه رسیده لذا راه اندازی نمازخانه های جدید در این ایستگاهها برای ادای فریضه نماز در زمان مناسب ضرورت داشت.
هزار و ۴۰۰ کیلومتر معادل ۱۴ درصد از مجموع 10 هزار کیلومتر شبکه ریلی ایران در خراسان رضوی قرار دارد. خراسان رضوی بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را نیز به خود اختصاص داده است. بر این اساس 33 درصد از کل جا به جایی مسافر در شبکه راه آهن ایران مربوط به خراسان رضوی است که در ایام پیک تابستان و نوروز این سهم به حدود 50 تا 54 درصد جا به جایی ناوگان ریلی می رسد.
بطور متوسط ماهانه یک میلیون و 150 هزار مسافر در مسیر راه آهن مشهد جابه جا می شوند و روزانه 76 رام قطار ورودی و خروجی در این مسیر رفت و آمد می کنند. خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.