محمدباقر قاسم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس با ساخت پایانه جدید خارجی و نیز توسعه پایانه داخلی گنجایش جا به جایی مسافر در فرودگاه مشهد به بیش از دو برابر ارتقا می یابد.
وی ادامه داد: ساخت پایانه خارجی فرودگاه مشهد با مشارکت شرکت فرانسوی بر اساس تصویب هیات دولت با ارزش تقریبی سرمایه گذاری 300 میلیون قطعی شده است.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: بر این اساس با ساخت پایانه 42 هزار مترمربعی گنجایش جابه جایی مسافران خارجی از دو میلیون به چهار میلیون نفر در سال افزایش می یابد.
وی افزود: طرح بهسازی و توسعه پایانه داخلی فرودگاه مشهد به مساحت 24 هزار مترمربع با هدف افزایش گنجایش جا به جایی مسافر تا 12 میلیون مسافر در سال نیز انجام خواهد شد.
قاسم زاده ادامه داد: طی امسال 100 میلیارد ریال هزینه در طرحهای توسعه ای فرودگاه مشهد انجام شد که 20 میلیارد ریال دیگر آن باقی مانده است.

* سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی در فرودگاه مشهد
وی گفت: به منظور اجرای این طرح توسعه مناقصه هزار میلیارد ریالی فرودگاه مشهد انجام و برای 18 ماه آینده این حجم سرمایه گذاری در آن برنامه ریزی شده که بی سابقه است و فرودگاه با این رقم سرمایه گذاری متحول می شود.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی افزود: محوطه سازی، پارکینگ طبقاتی، ساختمان سپاه فرودگاه مشهد، منطقه یخ زدایی هواپیماها، تکمیل ساختمانهای مجتمع فرهنگی و مهمتر از همه طرح محوطه مقابل پایانه داخلی که به پارکینگ طبقاتی متصل می شود در این طرح پیش بینی و برنامه ریزی شده اند.
وی ادامه داد: ادامه پارکینگ طبقاتی فرودگاه مشهد و توسعه و اتصال آن به بزرگراه شهید کلانتری از دیگر طرحهای در دست تهیه است تا با اجرای آن فرودگاه مشهد از بن بست کنونی خارج شود.
قاسم زاده گفت: با اجرای این طرحها ظرف چهار سال آینده گنجایش جا به جایی مسافر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از 8.5 میلیون نفر به بیش از 16 میلیون نفر افزایش می یابد.
فرودگاه مشهد بعد از مهرآباد دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که در شرایط عادی بطور متوسط تا 180 پرواز و در ایام پیک مسافری تا 260 پرواز در آن انجام می شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.