حجت الاسلام محمد احمدزاده روز چهارشنبه در نشست خبری در این زمینه افزود: این طرح همزمان با دو هزار و 400 بقعه متبرکه امامزادگان سراسر کشور از 28 اسفند ماه امسال آغاز می شود و تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد.
وی بیان کرد: طرح آرامش بهاری با هدف ارائه خدمت به مسافران نوروزی در حوزه رفاهی، فرهنگی و مذهبی توسط خادمین افتخاری در بقاع متبرکه امامزادگان اجرا می شود تا ضمن ایجاد آرامش برای زائران، منویات رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا شود.
وی اظهار کرد: با همکاری خادمان افتخاری بقاع متبرکه استان، نظافت، آراستگی، غبارروبی، تعطیل کردن فعالیت های عمرانی، جمع آوری نخاله های ساختمانی انجام شده تا فضا برای پذیرش زائران فراهم شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز امسال در قالب طرح آرامش بهاری امکانات اسکان مسافران در 60 بقعه متبرکه با ظرفیت دو هزار و 995 نفر – روز ایجاد شده است و 400 حسینیه اطراف مشهد نیز ظرفیت اسکان اضطراری چهار هزار و 230 نفر را دارند.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: هزینه ای که از مسافران برای اسکان در بقاع متبرکه گرفته می شود بسیار ناچیز و براساس کیفیت زائرسرا متفاوت است و مبالغ گرفته شده از مسافران صرف هزینه های خود بقعه می شود.
وی بیان کرد: برنامه های فرهنگی متنوعی برای مناسبت های ایام تعطیل و مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه خراسان رضوی در نظر گرفته شده است که از وجود 101 روحانی و مبلغ برای این فعالیتها بهره گرفته می شود.
وی اظهار کرد: برپایی ایستگاه صلواتی در 46 بقعه متبرکه، برگزاری مراسم تحویل سال نو در 108 بقعه متبرکه، برپایی خیمه معرفت در 25 بقعه متبرکه، برگزاری مسابقات فرهنگی روزانه در 52 بقعه متبرکه، اقامه نماز جماعت روزانه در 79 بقعه متبرکه از برنامه های طرح آرامش بهاری است.
وی افزود: 239 برنامه سخنرانی به مناسبت های مختلف در 73 بقعه متبرکه خراسان رضوی در ایام نوروز پیش بینی شده است که از وجود سه سخنران برجسته از جمله آیت الله خاتمی، حجت الاسلام دهنوی و حجت الاسلام فاطمی منش بهره گرفته می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برپایی 22 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، راه اندازی 58 دفتر مشاوره و پاسخگویی به سئوالات دینی، عاخوانی در 92 بقعه متبرکه و مراسم اجتماع منتظران در 27 اسفند ماه از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری است.
حجت الاسلام احمدزاده گفت: بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در خراسان رضوی در مناسبات مذهبی و ملی نوروز سال 96 از جمله میلاد حضرت فاطمه (س)، ولادت حضرت امام محمد باقر (ع)، شهادت امام هادی (ع)، گرامیداشت شب لیله الرغائب، گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت مراسم ویژه ای خواهند داشت.
وی بیان کرد: محصولات فرهنگی برای طرح آرامش بهاری از جمله 10 هزار نسخه ویژه نامه طرح، کتابچه نقاشی، بادکنک با طرح آرامش بهاری، احکام حجاب، قرآن و ادعیه برای توزیع در خیمه های معرفت، 30 هزار نقشه راهنمای بقاع متبرکه و 600 پوستر طرح آرامش بهاری تهیه شده است.
وی اظهار کرد: در طرح آرامش بهاری سال 95، یک میلیون و 810 هزار نفر از این طرح در خراسان رضوی استقبال کردند که یک میلیون و 765 هزار نفر از این تعداد زائران ایرانی و بقیه خارجی بودند.
254 بقعه متبرکه در خراسان رضوی وجود دارد.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.