سرهنگ دوم پاسدار محمد روحانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ازاین تعداد هفت هزار نفر در قالب گروههای دانشجویی و پنج هزار نفر نیز از بسیج محلات در این اردوها شرکت می کنند.
وی گفت: 59 هزار نفر درقالب 250 هزار نفر روزدر سال جاری به اردوهای جهادی بسیج سازندگی در استان خراسان رضوی اعزام شده اند.
روحانی همچنین در نشست مسئولان بسیج سازندگی حوزه های مقاومت بسیج خراسان رضوی اظهار کرد:441 گروه جهادی شامل 116 گروه خواهر و 325 گروه برادر در استان تشکیل شده است.
وی گفت: در سال 95 ودرعرصه عمرانی 85 باب منزل افراد نیازمند و ناتوان،86 باب مسجد و حسینیه و هفت چشمه قنات در سراسر استان ترمیم و بازسازی شده است .
رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی اضافه کرد: احداث و ترمیم 76 باب حمام و سرویس بهداشتی و 36 باب خانه عالم و نوسازی 64 مورد واحد آموزشی در استان ازدیگر اقدامات عمرانی بسیجیان عرصه سازندگی است.
روحانی درتشریح فعالیتهای بهداشتی و درمانی بسیج سازندگی در سال جاری نیز گفت: 27 هزار نفر در سال گذشته به صورت رایگان توسط پزشکان عمومی ویزیت شده و از نظر شاخصه های بهداشتی درمانی غربالگری شدند.
وی افزود:برگزاری کلاس های آموزش بهداشت ، مشاوره اعتیاد ،مشاوره ازدواج و خانواده ، دوره های آموزشی تغذیه و دوره های غربالگری دیابت و فشار خون و کلاس های طب اسلامی از جمله فعالیت های بهداشتی بسیج سازندگی استان بوده است.
روحانی با تاکید بر فعالیت های این نهاد در راستای کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در این مدت 11 نشست کارگاه ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی برپا شدو
وی اضافه کرد: شناسایی و ترویج 12 مورد مشاغل دامپروری ،15 مورد فعالیت باغبانی ، هفت مورد فعالیت در زمینه شیلات و 9 مورد فعالیت اقتصادی در حوزه صنایع تبدیلی از اقدامات موثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.
جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز گفت:مقام معظم رهبری یکی از آفتهای مسئولان نظام را رواج روحیه تجمل و اشرافی گری در این طبقه عنوان کرده اند و قشر محروم که از امتیازات رفاهی محروم است با مشاهده این رفتارهای تجملی احساس ناخوشایندی دارند لذا فعالیتهای جهادی برای این قشر التیامی بر زخم محرومیت آنان است .
سردار مجتبی غفورپورافزود: یکی از اهداف مهم فعالیت های جهادی در عرصه بسیج سازندگی این است که قشر محروم و مستضعف احساس کنند نظام به فکر آنان و به دنبال رفع نیازهایشان است.
وی با یادآوری برخی فعالیت های جهادی و خدماتی به روستاها درسال های نخستین پیروزی انقلاب اظهار کرد: اگر شما عرصه فعالیتها را به خوبی انتخاب نکنید هر دو قشر ارائه دهنده و دریافت کننده خدمات، احساس خوبی در انتهای کار نخواهند داشت.
در همایش مسئولان بسیج سازندگی حوزه های مقاومت بسیج خراسان رضوی 220 نفر ازسراسر استان حضور داشته و در دوره های دانش افزایی در این زمینه شرکت کردند.
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.