جمعیت هلال احمر خراسان رضوی روز شنبه به نقل از سید امیرمحسن ضیائی در دومین نشست از چهارمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال ‌احمر در مشهد گزارش داد: هلال ‌احمر به عنوان نهادی مردمی نه تنها از نقش مردمی بودن خود فاصله نگرفته بلکه با حفظ استقلال توانسته بگونه ای عمل کند که حتی بخشی را به عنوان تصدیگری در جامعه بر عهده بگیرد و این نقطه مثبت و افتخار جمعیت هلال احمر است.
وی افزود: دلایل بسیاری برای امیدواری به آینده و حرکت رو به جلوی جمعیت هلال ‌احمر وجود دارد. یکی از مهمترین انگیزه ها برای حرکت رو به جلو سرمایه اجتماعی و اعتمادی است که مردم به این نهاد مردمی دارند و هر چند ممکن است مردم نسبت به عملکرد مسئولان هلال ‌احمر نقدهایی داشته باشند اما دید مردم و مسئولان به این نهاد مردمی بسیار مثبت است لذا نقطه امید ما در درجه نخست همین سرمایه اجتماعی است.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:‌ انسجام داخلی بسیار خوبی در جمعیت هلال‌ حمر وجود دارد که موجب می‌شود هر تصمیم‌گیری در جمعیت تا حصول نتیجه مدنظر انجام شود و این نشانگر انگیزه و آمادگی بالای خدمت‌رسانی در هلال ‌احمر است.
وی نیاز جامعه به جمعیت هلال ‌احمر را روزافزون توصیف و بیان کرد:‌ این نیاز در همه ماموریتهای هلال احمر در حال افزایش است و به خصوص در زمینه های افزایش سرمایه های اجتماعی و کمک به رفع آسیبهای اجتماعی شاهد تجلی آن هستیم و همه اینها موجب پررنگتر شدن نقش هلال ‌احمر در کشور و حتی خارج از مرزها شده است.
ضیایی با اشاره به اینکه توان جمعیت هلال احمر در ایجاد همبستگی و پیوستگی اجتماعی از دیگر نقاط قوت برای امیدواری به آینده این نهاد مردمی است گفت:‌هر فعالیت جمعیت موجب افزایش این پیوستگی شده لذا هر اقدامی که داوطلب هلال احمر انجام می دهد جدای از انجام کاری مثبت در جامعه، موجب افزایش اعتماد جامعه به خود فرد می‌شود.
وی با بیان اینکه هلال ‌احمر از پاکترین سازمانهای فعال در کشور و پیشتاز تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: حضور جمعیت هلال ‌احمر و دیده شدن این جمعیت در قوانین رسمی کشور از جمله اساسنامه قانونی و همچنین نقش بی سابقه و پررنگ هلال احمر در برنامه ششم توسعه میراث و دستاوردی است که همه ما موظف هستیم آن را حفظ کنیم، این مهم برای جمعیت نه به معنای عدم استقلال بلکه نقطه قوت بزرگی است که نشانگر موثر بودن یک نهاد مردمی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه توان اقتصادی بالقوه ای در جمعیت هلال احمر وجود دارد ادامه داد: هر چند هنوز بخش کمی از این توان در جمعیت بالقوه شده اما می‌توان آن را تقویت کرد زیرا این توان بسیار برای جمعیت کارساز خواهد بود.
رئیس جمعیت هلال ‌احمر همچنین با اشاره به برگزاری جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصاد مقاومتی گفت: هلال احمر در این زمینه از حضور دستگاهها و مسوولان نظارتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این نهاد مردمی استقبال می‌کند تا مشاهده کنند که هلال ‌احمر منویات مقام معظم رهبری را در اقتصاد مقاومتی رو به صورت کامل اجرایی کرده است.
وی اظهار کرد: در این زمینه آماده‌ایم تجربیات خود را در اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو به سایر دستگاهها نیز منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه این نهاد از اقبال بسیار خوبی در میان سایر جمعیتهای ملی برخوردار است گفت: جمعیتهای ملی، هلال احمر ایران را به عنوان یکی از جمعیتهای برتر، حرفه ای و الگو قبول دارند و شاهد این ادعا بازدیدهای مستمر و تقاضاهای همکاری و مشورتهایی است که از این جمعیت وجود دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ادامه مجمع عمومی و شورای عالی این نهاد را از ظرفیتهای مهم دانست که به عنوان نقطه امید و قابل اتکا موجب افزایش توان این نهاد مردمی در خدمت به مردم می‌شوند. وی افزود:‌جمعیت هلال احمر باید به سازمانی حرفه ای، یادگیرنده، چالاک، هوشمند و با قدرت تاثیرگذاری بالا در ماموریتهای خود در جامعه تبدیل شود.
ضیائی با تاکید بر کیفی سازی فعالیتها و اهداف روشن برای تحقق برنامه‌ها عنوان کرد: بر این اساس برنامه ١٠ساله جمعیت هلال احمر در قالب دو برنامه پنج ساله تدوین شد تا مسیر و اهداف به شکلی روشن تبیین و تعیین شود و بتوان در مسیری مشخص و با برنامه‌ ای آینده نگارانه وارد عمل شد.
وی با اشاره به اینکه از سال آینده در جمعیت هلال احمر فعالیتی خارج از برنامه انجام نخواهد شد گفت: اجرای برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر با برنامه ششم توسعه همراه شد و موفق به گنجاندن بخشی از برنامه پنج ساله جمعیت در برنامه ششم توسعه شدیم و ماده ٩٢ برنامه ششم توسعه برای این نهاد مصوب شد که بسیار نزدیک به اهداف کلان و برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر است.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.