مسعود سلیمانی سپهر روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از بازگشایی سینما هنر و تجربه در سینما هویزه مشهد، این دومین سینما است که در شرق کشور به اکران فیلمهای گروه هنر و تجربه خواهد پرداخت.
وی افزود: نیشابور دارای ظرفیتهای بسیار عمیق فرهنگی است و قطعا استقبال مردم از اکران چنین فیلمهایی می تواند زمینه رونق سینما را بیش از گذشته در این شهر فراهم کند.
رئیس انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: پردیس سینمایی شهر فیروزه 587 نفر گنجایش دارد و این سینما که در سال 94 با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید اکنون توانسته مخاطبان بسیاری را خود جذب کند.
وی گفت: پردیس سینما شهر فیروزه نیشابور هر هفته میزبان یک فیلم جدید از گروه هنر و تجربه خواهد بود. 'انتهای زمین' به کارگردانی ابوالفضل صفاری نخستین فیلمی است که از گروه هنر و تجربه پنجشنبه 19 اسفند جاری در نیشابور اکران خواهد شد.
انتهای زمین تاکنون موفق به دریافت جوایزی همچون زردآلو طلائی بهترین فیلم در جشنواره ارمنستان، جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی کیش، جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم کیش، جایزه فیلم منتخب جشنواره بین‌المللی ژنو و جایزه فیلم برگزیده جشنواره بین‌المللی سن پائولو برزیل شده است.
گروه سینمایی هنر و تجربه با هدف حمایت از آثار سینمایی کوتاه، بلند و مستند فیلمسازان ایرانی به ویژه فیلمسازان جوان که از معیارهای هنری و فرهنگی نیز برخوردارند تشکیل شد و به نمایش فیلمهایی می پردازد که به هر دلیل امکان رسیدن به اکران تجاری برای آنها فراهم نشده بود.
مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.