به گزارش ایرنا در جلسه علنی روز سه شنبه شورای اسلامی مشهد طرح 2 فوریتی تخفیف بهای خدمات خط دوم قطارشهری بررسی و مقرر شد تا زمان اتصال این خط به خط یکم قطارشهری 50 درصد از هزینه بلیت آن کاهش یابد.
رئیس کمیسیون ویژه خطوط قطار شهری مشهد در این باره گفت: هم اکنون 60 درصد از مسیر خط دوم با 6 ایستگاه وارد مدار بهره برداری شده لذا دریافت پنج هزار و 500 ریال بابت بلیت این خط زیاد است.
علی اصغر نخعی راد افزود: علاوه بر آن خدمات رسانی این خط از نقاط محروم آغاز می شود لذا باید تخفیف ویژه در این مسیر اعمال شود.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد نیز در مخالفت با این طرح گفت: مشکل عدم استقبال مردم از این خط با کاهش قیمت حل نمی شود.
حسنعلی اخلاقی افزود: مدت زمان سرویس دهی این خط سه ساعت و از ساعت هفت تا 10 صبح و با سرفاصله زمانی 30 دقیقه ای انجام می شود که این امر عدم استقبال مردم را به همراه دارد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: اگر بخواهیم بر مبنای الگوهای دنیا محاسبه کنیم، باید به سوی رایگان کردن حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.
محمدرضا دیمه کار افزود: هم اکنون در این مسیر سه رام قطار فعالیت می کند و سرفاصله زمانی 30 دقیقه نیز زیاد است.
وی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در مناطق کم برخوردار باید سرویس دهی این خط به طور موقت به صورت رایگان انجام شود.
حسن قدیری طرقی یکی دیگر از اعضا نیز در مخالفت با رایگان شدن این مسیر گفت: حتی مردم نیز توقع ندارند برای پروژه ای که میلیاردها ریال هزینه در بر داشته خدمات رایگان ارائه شود.
در این جلسه پیشنهاد رایگان بودن سرویس دهی در مسیر خط دوم قطارشهری مشهد رای نیاورد و ارائه تخفیف 50 درصدی تصویب شد.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید و دوم اسفند ماه جاری مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مراحل پایانی خود را طی می کند.
کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد پذیرای سالانه 27 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.
7505/ 7495/ 6053 خبرنگاران: حسین عباسی، ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.