به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با انتقاد از مجوز تجاری صادر شده برای بعضی املاک ثبت نشده در پایتخت گفت: برخی املاک شناسایی و ثبت نشده در تهران داریم که برخی افراد مجوزهایی برای این املاک دریافت و سپس مجوز را به تجاری تبدیل می کنند.
وی افزود: اگر این املاک ارزش میراثی و تاریخی دارد، بهتر است شهرداری با میراث فرهنگی هماهنگی کند و پیش از صدور جواز ساخت و ساز، این موارد را در نظر بگیرد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص تذکر این عضو شورا گفت: این بناها اگر ثبت میراثی نشده باشند، هیچ کاری نمی توان کرد و با شکایت به دیوان عدالت اداری نیز رای به سود سازنده صادر می شود.

* الهه راستگو دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود، به خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: شبکه آبهای سطحی تهران حدود 509 کیلومتر طول دارد که قطعا با وضع موجود می تواند فرصت بارش ها را به بحران تبدیل کند از این رو باید توجه ویژه ای برای ساماندهی و نگهداشت شبکه آبهای سطحی داشته باشیم.
وی افزود: چندی پیش خانمی در خیابان پاسداران درون کانال آب سقوط کرد و هنوز جسد وی پیدا نشده، متاسفانه همکاران ما توجه چندانی به این موضوع ندارند که نباید اجازه داد فرصت و نعمت بارش ها به بحران تبدیل شود، بهتر است اعضای شورا و شهرداری تهران به این موضوع بپردازند.

* علی صابری عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه گفت: هفتم اسفند سالروز استقلال کانون های وکلا و روز وکیل است که با تلاش مرحوم دکتر مصدق بدست آمد، ما اگر خیابانی را در تهران بنام دکتر مصدق نامگذاری کنیم و یا اینکه دراین خصوص اقدام نکنیم، این افتخار در تاریخ به نام مرحوم دکتر مصدق ثبت شده است.

* عباس جدیدی یکی از دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز با طرح تذکری خواستار اطلاع رسانی دقیق رسانه ملی به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در چهارشنبه آخرسال شد.

* اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز به پیشنهاد ارائه شده برای نامگذاری معبری در پایتخت به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: چرا کمیسیون نامگذاری شورا برای تغییر نام بزرگراه رسالت بنام آیت الله هاشمی رفسنجانی براساس پیشنهاد ارائه شده، تعلل می کند؟
وی افزود: با اینکه قبلا اعضای شورای شهر تهران برای تغییر نام این بزرگراه به نام مرحوم آیت الله هاشمی به پاس سال ها خدمات ارزشمند ایشان به انقلاب و نظام، نامه ای را امضا و طرح آن به صورت یک فوریتی به کمیسیون نامگذاری شورا ارسال شده، بنظر می رسد کمیسیون مذکور همچنان برای اجرایی شدن این طرح، تعلل می کند.
سیصد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران امروز(سه شنبه) برگزار شد، شورای شهر تهران روزهای یکشنبه جلسه غیرعلنی و روزهای سه شنبه علنی برگزار می شود.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9343/6539 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.