رضا بامداد اصل روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با بسته شدن خیابان 17 شهریور، کسبه این محدوده نسبت به اجرای طرح و تاثیرات منفی آن بر فعالیت های اقتصادی منطقه اعتراض داشتند.
وی با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان در این محدوده به نفع کسبه منطقه است خاطرنشان کرد: این دیدگاه یک امر قابل پذیرش است که اگر محوری راکد اصطلاحا پا خور پیدا کند، به نفع صاحبان کسب و کار محل خواهد شد.
شهردار ناحیه شش منطقه 12 شهر تهران با تأکید بر اینکه نفس وجود دستفروشان باید به عنوان یک پدیده شهری مورد بررسی قرار گیرد تصریح کرد: طرح ساماندهی دستفروشان موضوعی موقت است و قرار نیست این امر دائمی باشد بلکه به دلیل پراکندگی و جلوگیری از بی نظمی و بروز مخاطراتی که در قالب دستفروشی وجود دارد، اجرا شده است.
به گفته وی، شناسنامه دار کردن دستفروشان از جمله اقدامات خوب شهرداری تهران بود که در مرحله اول حدود 80 میز دستفروشی ایجاد شد که اجرای این طرح در صورت استقبال مردم و با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال تداوم می یابد.
بامداد با اشاره به اینکه با اختصاص غرفه های مخصوص به دستفروشان، فعالیت آنها به شکل بهتری انجام می شود افزود: مجموعه تصمیماتی که توسط مدیریت کلان شهری اتخاذ می شود در راستای افزایش ضریب آسایش و آرامش شهروندان است.

*بازگشایی محور 17 شهریور هیچ بازخورد مثبتی نداشته است
شهردار ناحیه شش منطقه 12 تهران همچنین در خصوص بازگشایی محور 17 شهریور گفت: با توجه به اینکه مقرر شد محور 17 شهریور به صورت موقت بازگشایی و پس از ارزیابی نتایج آن، در خصوص آن تصمیم گیری می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بازخورد مثبتی از بازگشایی این محور دریافت نشده، افزود: از آنجایی که خیابان 17 شهریور آبستن بسیاری از مخاطرات و آسیب ها بود، براساس تصمیم مدیریت کلان شهری مقرر شد این محور در حد فاصل میدان شهدا و میدان امام حسین (ع) به پیاده راه تبدیل شود.
بامداد عنوان کرد: پس از مدتی به دلیل درخواست کسبه محل و اعضای شورای اسلامی شهر تهران بخشی از این محور بازگشایی شد که تاکنون گزارشی مبنی بر اثرات مثبت این بازگشایی دریافت نشده است.
وی افزود: با بازگشایی این محوز، کسب و کار کسبه این محدوده نه تنها رونق نیافته بلکه خدماتی که شهرداری می توانست به این محور به عنوان باغ راه یا پیاده راه ارائه کند، نیز متوقف شد.
شهردار ناحیه شش منطقه 12تهران یادآور شد: برای مثال تا پیش از بازگشایی محور خودروهای برقی به عنوان حمل و نقل پاک در طول شبانه روز بدون دریافت هزینه ای، به شهروندان خدمات ارائه می کردند اما با بازگشایی محور خودروهای شخصی این کار را انجام می دهند.
وی تأکید کرد: شهرداری تهران نگاه ویژه ای به این محور به عنوان پیاده راه داشت که با بازگشایی محور، خدمات ویژه شهرداری در این محدوده نیز کاهش یافته است.
بامداد خاطرنشان کرد: نگاه تحقیقی شهرداری تهران نشان می دهد بسته شدن خیابان ارتباطی با کسب و کار کسبه نداشته و تاثیر مثبتی نیز بر فعالیت هیا اقتصادی آنان دارد.
وی افزود: در حال حاضر یک گروه مطالعاتی کار نظرسنجی از سه گروه شهروندان، کسبه و ساکنان محدوده را انجام می دهند که نتایج این نظرسنجی در قالب یک گزارش به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد.
محور 17 شهریور در محدوده منطقه 12 تهران که پیش از این به پیاده راه(ممنوعیت تردد خودرو) تبدیل شده بود، مهرماه امسال بازگشایی شد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353//1625

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.