به گزارش ایرنا محمدصادق مجتهدی، پنجشنبه شب در نشستی خبری به مناسبت روز مهندسی افزود: ساختار صنعت ساختمان به گونه ای است که اگر بخواهد به نتیجه مثبت دست یابد، باید از نظرات همه مسئولان و کارشناسان بهره مند شود و حال آنکه در طرح مسکن مهر رد پایی از بحث های نظارتی سازمان نظام مهندسی کمتر مشاهده می شود.
وی با بیان اینکه ساختمان سازی در ایران هنوز به عنوان یک صنعت پذیرفته نشده، گفت: در تربت حیدریه علاوه بر این مشکل، به علت اینکه مسکن مهر این شهر بدول فراهم کردن زیرساخت های لازم، اجرا شد، امروز به گونه ای شده که دیگر از نظام مهندسی نیز کاری بر نمی آید و ما تنها برای پیشگیری از وقوع اتفاقات به مکاتبات با مسئولان اجرایی و قضایی بسنده کرده ایم.
دیگر عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در تربت حیدریه گفت: به دلیل وجود نگاه سنتی به ساختمان سازی و بی توجهی به تفاوت قیمت مصالح و حق الزحمه کارگر در نقاط مختلف ایران، قیمت تمام شده ای برای مسکن مهر تعیین شد که به هیچ وجه کارشناسی نبود.
زهید زارعی افزود: به همین دلایل اکنون شاهد هستیم 95 درصد انبوه سازان مسکن مهر فاقد پایان کار هستند و اقدامی نمی کنند چون می دانند پروژه شان دارای مشکل است و متاسفانه پیمانکاری را نمی یابید که به خاطر طرح های مسکن مهر دچار مشکل نشده و یا در قوه قضاییه پرونده نداشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تربت حیدریه نیز یکی از مهمترین دغدغه های این سازمان را بحث انرژی دانست که طبق آمار منتشر شده نزدیک به 40 درصد آن در بخش ساختمان مصرف می شود که این بیش از استاندارد جهانی است.
احمد آزمون، بهترین جنبه اقتصاد مقاومتی را پویایی بیشتر در زمینه انرژی عنوان و بیان کرد: در همین راستا کمیته ایمنی و حفاظت در برابر حریق ساختمان و نیز کمیته ای برای مدیریت مصرف انرژی در شهرستان تشکیل داده ایم که اجرایی شدن مبحث 19 مقررات ملی را به صورت ویژه پیگیری می کند.
وی گفت: در عین حال رسانه های جمعی می توانند در زمینه فرهنگ سازی و اصلاح فرهنگ جامعه در این خصوص به یاری سازمان نظام مهندسی ساختمان بیایند.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.