به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی روز چهارشنبه در اولین همایش برنامه ریزی فرهنگی روستا در شهرستان ساوجبلاغ
استان البرز افزود: براین اساس برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص آشنایی با مهارت ها و شیوه های نوین تبلیغ و جذابیت کار فرهنگی در مناطق روستایی وتشریح مسائل فرهنگی از اهداف وبرنامه های این گونه همایش ها است.
وی اظهار داشت: نکته ای که باید بر آن تاکید کنیم بحث آموزش است و تنها از رهگذر آموزش است که در فکر و فرهنگ تحول ایجاد می کند.
مشاور فرهنگی فرماندار ساوجبلاغ در این همایش بابیان اینکه ازنظرروحانیون جنبه ی فرهنگی بیشتر از جسمانی مورد توجه است گفت: کانون برنامه های فرهنگی در مساجد است و دشمنان زمانی که می خواهند اعتقادات جوانان ما رامتزلزل کنند از راه فرهنگی وارد می شوند.
حجت الاسلام علی یوسفی نیز خواستار تشکیل شورای فرهنگی و تقویم فرهنگی روستاها برای مناسبتهای ملی ومذهبی شد.
وی بابیان اینکه هر برنامه وفعالیتی که آداب ورسوم ایرانی راترویج دهد برنامه فرهنگی است گفت : باید به سبد فرهنگی نگاه ویژه ای داشت چرا که اگرسبد فرهنگی نادیده گرفته شود لطمه عجیبی به جامعه وارد خواهد شد.
در پایان این همایش از خدمات فرماندار ساوجبلاغ در حوزه توسعه آموزش و توجه به فرهنگ غنی اسلامی و ترویج فرهنگ قرآنی با اهدا لوح تجلیل شد.
6155/1535خبرنگار:مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.