حسین مقصودی روز پنجشنبه در مراسم گشایش نخستین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان داورزن افزود: یکی از مهمترین برنامه های دولت و مجلس شورای اسلامی توجه به رونق گردشگری است که دولت یازدهم در این زمینه برنامه ریزی کرد تا از ظرفیتهای تاریخی و طبیعی موجود در روستاها بهره برداری کند.
وی ادامه داد: توسعه اقامتگاههای بوم گردی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که در رونق گردشگری و اقتصاد این بخش موثر است.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری از جمله بخشهایی است که اقتصاد آن همواره پویا است و در دوران تحریمها تنها بخشی که توانست برای کشور درآمدزایی کند گردشگری بود.
وی به ظرفیتهای گردشگری خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: ظرفیتهای اقتصادی بخش گردشگری در استان به نحو مطلوب مورد توجه قرار نگرفته که انتظار می رود توجه بیشتری به این مقوله شود.
مقصودی همچنین به هزار و 200 اثر تاریخی در شهرستانهای سبزوار و داورزن اشاره و بیان کرد: این آثار تاریخی هر کدام زمینه مناسب برای درآمدزایی و اشتغال تعداد زیادی جوان را فراهم کرده و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مزینان تنها روستا در خراسان رضوی است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و دارای 10 اثر تاریخی مهم می باشد و ایجاد نخستین اقامتگاه بوم گردی داورزن در این روستا نویدبخش توسعه اقتصاد گردشگری در دیگر روستاهای این شهرستان است.
فرماندار داورزن نیز در این مراسم گفت: 168 اثر تاریخی و طبیعی در این شهرستان وجود دارد که 68 مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
رضا فلاحی افزود: گر چه ظرفیت مناسبی از آثار تاریخی و طبیعی در این شهرستان وجود دارد اما به دلیل نبود زیر ساختهای مورد نیاز برای جذب گردشگر اقتصاد گردشگری توسعه چندانی مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: نبود هتل، مهمانسرا، اقامتگاه و بازارچه عرضه سوغات از مهمترین مشکلات این شهرستان در زمینه جذب گردشگران است. امید است با گشایش نخستین اقامتگاه بوم گردی شهرستان زمینه برای ایجاد اقامتگاههای دیگری در سطح این منطقه فراهم شود.
نخستین اقامتگاه بوم گردی شهرستان داورزن با عنوان 'نرگس' با اعتبار 100 میلیون ریال در روستای تاریخی مزینان راه اندازی شد. این اقامتگاه بوم گردی سومین اقامتگاه در سطح شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، داورزن وخوشاب است. نخستین اقامتگاه بوم گردی در روستای زعفرانیه از توابع بخش مرکزی سبزوار و دومین اقامتگاه در روستای طبس از توابع شهرستان خوشاب راه اندازی شد.
مرکز شهرستان 21 هزار نفری سبزوار در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.