نورالله طاهری روز چهارشنبه در همایش توسعه روستایی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه که در محل اردوگاه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به توجه ویژه دولت به روستاها نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: روستاها برای رسیدن به توسعه نیازمند تسهیلات لازم هستند که دولت تدبیر و امید در این راستا گام های موثری برداشته است.
وی با بیان اینکه پیش بینی طرح‌های کوچک و بزرگ می تواند زمینه اشتغال و کار در روستاها فراهم کند، خاطرنشان کرد: فیروزکوه تنها شهرستانی است که جمعیت روستایی آن با جمعیت شهری برابری می‌کند و این نشان می دهد که هنوز در روستاهای فیروزکوه، جریان زندگی وجود داد و خالی از سکنه نشده‌ و فعالیت در آنها به صورت زنده قابل لمس است.
فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه با توسعه روستاها می توان از مهاجرت روستاها به شهر جلوگیری کرد، بیان کرد: در این راستا، تعاونی‌های مختلفی در قالب خانوارهایی از 50 تا 200 نفری طراحی و به دستگاه‌های فرادستی ارسال شده و نزدیک به 25 تا 30 طرح کوچک و بزرگ در روستاهای فیروزکوه آماده اجرایی شدن است.
طاهری با تاکید بر اینکه اجرای این طرح‌ها در فراهم سازی شرایط پویایی روستاها موثر است، گفت: سهولت بخشیدن در روند اداری می تواند نقش مهمی را در تحقق طرح ها و برنامه های بلند مدت ایفا کند.
فرماندار فیروزکوه اضافه کرد: این توان وجود دارد که درآمد مستقلی برای روستاها ایجاد شود و دیگر روستاها نیازی به اعتبارات اندک دولتی نداشته باشد و تحقق این موضوع، نیازمند سهولت در امر تسهیلات و آموزش‌های لازم است.
وی با بیان اینکه در همه روستاهای فیروزکوه مرکز تفریحی وجود دارد، گفت: نقش میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در این زمینه بسیار مهم بوده ولی متأسفانه تاکنون در این زمینه، اقدامی صورت نگرفته است که از سال گذشته مسئولیت مستقیم مراکز گردشگری به دهیاران واگذار شده و آنها کار مجموعه گردشگری روستای خود را به عهده دارند.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.