علی اصغر عنابستانی روز شنبه در جمع خبرنگاران با یادآوری نقش ویژه‌ خراسان در فرهنگ و تمدن جهان اسلام افزود: موضوع پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید ابتدا دغدغه‌ای ملی باشد تا به دغدغه‌ای جهانی تبدیل شود .
وی با بیان اینکه باید از فرصت مشهد 2017 برای معرفی این کلانشهر و ظرفیتهای آن به جهان استفاده کرد، خاطرنشان کرد : باید فرصت‌های پایتختی فرهنگی جهان اسلام تبیین و با همفکری مسئولان و نخبگان زمینه حضور مردم در صحنه فراهم شود و به همین منظور نشستی در این راستا با حضور نخبگان و دانشگاهیان در پانزدهم بهمن سال جاری برگزار می شود.
عنابستانی در خصوص اجلاس فرهنگی جهان اسلام در اسفند ماه امسال در مشهد نیز گفت : اجلاس شهرداران جهان اسلام نیز اوایل سال آینده به میزبانی مشهد برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مشهد بیشترین زائر و گردشگر مذهبی جهان را دارد ، ادامه داد : همچنین در حال تجهیز سامانه 137 شهرداری (پاسخگویی به شکایات و درخواستهای مردمی ) به زبانهای بین المللی هستیم تا راهنمای خوبی برای زائران باشد.
عنابستانی برپایی جشنواره بین‌المللی نقاشی مشهد ، نصب نمادهای معماری پایتخت فرهنگی جهان اسلام با محوریت مساجد و راه اندازی موزه بزرگ تمدن اسلامی را از دیگر برنامه‌های شاخص شهرداری مشهد در سال 2017 بیان کرد .
‌ قائم مقام شهردار مشهد در ستاد شهری مشهد 2017 ادامه داد: اقتصاد مشهد نقش تاثیرگذاری در رشد اقتصاد کشور دارد لذا با استفاده صحیح از ظرفیتها؛ این شهر می‌تواند به قطب گردشگری حلال تبدیل شود.
عنابستانی تاکید کرد :رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید در عمل باقی بماند و تنها به یک سال ختم نشود.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
7505/ 6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.